پهپادهای رباتیک گرملینز + ویدیو

© DARPAپهپادهای رباتیک گرملینز + ویدیو
پهپادهای  رباتیک گرملینز + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون ویدیوی پهپادهای رباتیک «گرملینز» را در یوتیوب منتشر کرد.

طالبان یک پهپاد امریکایی را در افغانستان سرنگون کرد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان یک پهپاد امریکایی را در افغانستان سرنگون کرد
به گزارش اسپوتنیک، هر پهپاد گرملینز برای حدود 20 پرواز طراحی شده است، تعمیر و سرویس آن ها کمتر از 24 ساعت زمان می برد.

برای حمل و نقل این پهپادها از هواپیماهای نظامی-باری هرکولس سی-130 استفاده می شود، حتی می توان آنها را توسط هواپیماهای نسل 5 اف-22 و اف-35 نیز منتقل کرد.

هدف دارپا از پروژه گرملینز ارائه‌ی ارتشی از سامانه‌های هوایی هوشمندتر و ارزان‌تر است که وسط هوا قابل‌آرایش و جمع‌‌شدن هستند.
پروژه‌ی گرملینز به دنبال جایگزین کردن هواپیماهای چندمنظوره‌ی کنونی نیست، بلکه آن‌ها را با پهپادهای تخصصی‌تر، ارزان‌تر و ساده‌تر تکمیل می‌کند به‌طوری‌که بتوانند چندین بار بازیابی شوند.

یادآوری می کنیم، که پهپادهای کوچکی که پنتاگون نقشه این پهپادهای کوچک را از مدت زیادی در سر داشت.

و این پهپادها از یک هواپیمای مادر مانند سی-130 در حال حرکت جدا شده، ماموریت خود را انجام دهند و مجددا به آن برگردد. این ماموریت می‌تواند جاسوسی اطلاعات، پرتاب بمب یا حتی رساندن اطلاعات و تجهیزات به ارتش زمینی باشد. البته شاید در موارد غیرنظامی هم کاربردهایی داشته باشد، اما آنچه که دارپا (آژانس تحقیقات پروژه‌های دفاعی پیشرفته) را وادار به تحقق این ایده توسط متخصصان هوافضا کرده، چیزی جز ماموریت‌های نظامی نیست.

این پهپادهای رباتیک کوچک که "گرملینز" (Gremlins) نام دارند، در واقع ابزاری برای حفظ سلاح‌های تخریب‌پذیری مانند راکت یا هواپیماهای سرنشین‌دار هستند که علاوه بر وزن زیاد، گران قیمت نیز هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала