واکنش رئیس‌جمهور غنی به انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس

© AP Photo / Rahmat Gulاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری افغانستان انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت‌المقدس را تهدیدی برای صلح جهانی خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در واکنش به انتقال سفارت ایالات متحده امریکا در اسرائیل از تل آویو به بیت‌المقدس/اورشلیم، گفته است که بیت‌المقدس نه تنها برای ملت مسلمان افغانستان بلکه برای تمام مسلمانان جهان و پیروان ادیان دیگر، یک مکان مقدس است و تصمیم یک‌جانبه درمورد آن زیرپا کردن قوانین بین‌المللی و تهدید برای صلح جهانی می‌باشد.

ترامپ از افتتاح رسمی سفارت امریکا در اورشلیم خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از افتتاح رسمی سفارت امریکا در اورشلیم خبر داد

آقای غنی در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته است: "ما قبل از این هم نگرانی خود را مبنی بر تصمیم انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت‌المقدس از طرق دیپلوماتیک به این کشور شریک ساخته ایم و افغانستان در سازمان ملل متحد با این اقدام یک‌جانبه به‌طور علنی مخالف نموده است".

رئیس‌جمهور غنی با ابراز تاسف از جان‌باختن معترضان فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه، استفاده از زور و خشونت را به‌شدت محکوم نموده است.

انتقال سفارت ایالات متحده امریکا در اسرائیل دیروز به افتخار 70 مین سالگرد حکومت اسرائیل به فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا از تل آویو به بیت المقدس صورت گرفت.

این اقدام خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت و آنها دست به اعتراض‌های گسترده زدند. پس از آغاز اعتزاض‌ها، نظامیان اسرائیلی بر معترضان تیراندازی نمودند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اقدامات نظامیان کشورش را "دفاع از خود" نامید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала