اقدام پشتیبانی از رئیس بازداشت شده وبسایت ریانووستی اوکراین

© Photo / Facebook/ Cyril VyshinskyЖурналист Кирилл Вышинский
Журналист Кирилл Вышинский - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری بین المللی روسیا سگودنیا "روسیه امروز" در شبکه های اجتماعی هشتگی را به نام #TruthNotTreason را در حمایت از کریل ویشینسکی، رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین که به تاریخ 15 می به اتهام "خیانت دولتی" در کیف بازداشت شده است، راه اندازی می کند.

به گزارش اسپوتنیک، کریل ویشینسکی صبح دیروز در جاده نزدیک منزلش بازداشت شد. تقریبا همزمان با آن بازرسی های چندین ساعته از دفتر وبسایت ریانووستی اوکراین و آپارتمان های لودمیلا لیسنکو، خبرنگار ریانووستی اوکراین و آندره بارودین، رئیس همین خبرگزاری آغاز شد.
وکیل مدافع کریل ویشینسکی گفته است که، موکل وی از کیف به شهر خرسون اوکراین منتقل شده است که دفتر دادستانی اوکراینی "جمهور خودمختار کریمه در آنجا واقع شده است.
سازمان امنیت اوکراین رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین را به خیانت دولتی و فعالیت های خرابکارانه در کریمه و حمایت از تنش ها در اوکراین، متهم نموده. برای این جرم حداکثر مجازات 15 سال زندان تعیین شده است.
دمیتری کیسلیوف، مدیرکل خبرگزاری بین المللی "روسیا سگودنیا" و همچنین وزارت خارجه روسیه این عمل کیف را اقدام را خودسرانه خوانده و خواستار آزادی فوری رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین شده اند.
مارگاریتا سیمونیان، سردبیر "روسیا سگودنیا" اتفاق رخ داده را انتقام گیری به خاطر افتتاح پل کریمه می داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала