تانک جدید «ابرامس» امریکایی یا تانک مرگبار «ارماتا»: کی پیروز خواهد شد؟

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر تانک «جدید» «ابرامس» امریکایی یا تانک مرگبار «ارماتا»: کی پیروز خواهد شد؟
تانک «جدید» «ابرامس» امریکایی یا تانک مرگبار «ارماتا»: کی پیروز خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر تشنج بین روسیه و امریکا در اروپا به جنگ منجر گردد، این حتماًلاً به جنگ هستوی مبدل خواهد گشت. ولی حتی در صورت آغاز جنگ سوم جهانی لغزش به قیامت هستوی تدریجی خواهد بود.

اگر به مثابه مثال سناریوی کمتر محتمل منازعه اواخر سال های 2020 را در کدام جای در منطقه کالیننگراد تصور نمود که نسبت برخورد غیرعمدی آغاز خواهد شد، پس در آن تانک های روسیه و امریکا با هم روبرو خواهند شد.

تا اواسط سال های 2020 در ترکیب نیروهای تانک اردوی امریکا تانک های عمده محاربوی M1A2 SEP v.4 «ابرامس» کمپنی «جنرال دینامیکس» (General Dynamics) برتری خواهند داشت. به مقایسه مودل های امروزی SEP v.2 و SEP v.3 که نو جهت تسلیح بکار گرفته میشوند، تانک SEP v.4 وسایل بهبودیافته کشف، دفاع و امکانات شبکوی بهتر کسب میکند. ولی اساساً این تانک خواهد بود که به «ابرامس» امروزی شباهت دارد.

© Photo / Joseph A. Lambach, U.S. Marine Corpsنشنل انتیریست: اردوی امریکا میخواهد پیروزی در جنگ زمینی با روسیه را تضمین کند
نشنل انتیریست: اردوی امریکا میخواهد پیروزی در جنگ زمینی با روسیه را تضمین کند - اسپوتنیک افغانستان
نشنل انتیریست: اردوی امریکا میخواهد پیروزی در جنگ زمینی با روسیه را تضمین کند

اما در جمله تسلیحات نیروهای زمینی روسیه، اصلاً، مخلوط تانک T-72B3M و T-80BVM، T-90M و برخی از تعداد تانک های T-14 «ارماتا» شامل خواهند بود. در روی کاغذ وحشتناکتر ازهمه T-14 معلوم میشود که سیستم معاصر حفاظتی دارا می باشد و توسط برج غیرمسکون تجهیز شده است. علاوه بر این، این تانک بهترین خصوصیات قابلیت مانور دارد.

کیپتان ستیفان بیولیر (Stefan Bühler) فارغ پوهنتون علوم تطبیقی که در مرکز ارتقای مهارت های تخصصی نیروهای مسلح سویس به صفت افسر خنثی سازی آلات انفجاری و همزمان قوماندان تولی تانک خدمت مینماید، میگوید که تانک T-14 نظر به قدرت مخصوص بر واحد وزن در صورت بار یکسان بر خاک بهترین خصوصیات دارا می باشد. در نتیجه، تانک 48 تنی «ارماتا»، نسبت به «ابرامس» و همچنان تانک «لیوپارد 2» آلمانی دارای قابلیت بهتر مانور می باشد.

© Flickr / Metzikerتانک لیوپارد-2 جرمنی
تانک لیوپارد-2 جرمنی - اسپوتنیک افغانستان
تانک لیوپارد-2 جرمنی

بیولیر می نویسد:« تانک T-14، مانند تانک «لیوپارد 2» و M1 «ابرامس» انجن قوی دارد، ولی با داشتن وزن 48 تنی، این تانک 20% سبکتر است که از برکت آن قدرت مخصوص انجن آن را 3،31 قوه اسپ، بر تن تشکیل میدهد و تانک روسی بسیار متحرک و دارای قابلیت مانور بهتر می باشد. زنجیر نوع فعلی T-14 به مقایسه تانک های «لیوپارد 2» و M1 «ابرامس» بسیار کم عرض می باشد و از برکت وزن کمتر این تانک به زنجیر عریض نیاز ندارد. فشار مخصوصی آن بر خاک، تقریباً مانند تانک های غربی خواهد بود».

برعلاوه آن، با استفاده همزمان از سیستم حفاظتی، زره ریاکتیوی و زره غیرفعال چند طبقه یی، تانک T-14 عمله خود را به مقایسه تانک های غربی، مانند «ابرامس»، بصورت مطمئین حفاظت میکند.

اصلاً، مشخصات تانک T-14 و «ابرامس» تقریباً یکسان می باشند، ولی صنایع تانک سازی روسیه با استفاده از تجارب عملی جنگ مشخصات T-14  را بهبود بخشیده که به آن در نبرد در میدان جنگ کمک خواهد کرد. واضح است، اگر جنگ واقعی بین امریکا و روسیه شعله ور شود، مسایل خورد ریزه تاکتیکی در برابر قیامت احتمالی هستوی اهمیت نخواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала