عذرخواهی رئیس جمهور غنی از خانواده‌های قربانیان بمباران هوایی کندز

© Sputnik / Ramil Sadikov /  مراجعه به بانک تصاویر عذرخواهی رئیس جمهور غنی از خانواده‌های قربانیان بمباران هوایی کندز
عذرخواهی رئیس جمهور غنی از خانواده‌های قربانیان بمباران هوایی کندز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در دیدار با خانواده‌های قربانیان حمله هوایی ارتش بر مسجدی در ولسوالی دست ارچی کندز، از آنان معذرت خواهی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سایت رسمی دفتر ریاست جمهوری، در خبرنامه‌ای که از سویی ارگ ریاست جمهوری نشر شده، آمده است، در دیداری که رئیس جمهور با خانواده‌های قربانیان غیرنظامی رویداد دشت ارچی داشت، ضمن غم شریکی با آنان گفت که حکومت، بابت رویداد دشت ارچی معذرت می‌خواهد.
خبرنامه ارگ افزوده است: "آقای غنی به خانواده‌های قربانیان حمله هوایی دشت ارچی گفت که تفاوت میان فتنه‌گران و حکومت قانونی همین است که حکومت قانونی از اشتباهاتی که در حق ملت صورت گرفته، معذرت می‌خواهد."
در خبرنامه ارگ تصریح شده است که رئیس‌جمهور غنی یکبار دیگر به تأمین صلح و تقویت نظام تاکید کرد و نقش مردم را در این عرصه‌ها مهم خواند و از علما خواست که در راستای جلوگیری از فتنه‌ها و دسیسه‌های جاری در کشور، همکاری کنند." 

به نقل از خبرنامۀ ریاست جمهوری، حکومت برعلاوۀ جبران خسارات وارد شده به مدرسه متذکره، منار یادبود به نام شهدا و مسجد جامع برای مردم آسیب دیدۀ در این منطقه، اعمار می‌کند.
در حمله هوایی ارتش که به تاریخ 17 ثور سال جاری روستای لغمانی ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز بر یک مسجد انجام شد، 107 تن به‌شمول کودکان کشته و زخمی شدند.
وزارت دفاع افغانستان مدعی شده بود که جنگنده‌های ارتش در این مسجد یک گردهمایی گروه طالبان را هدف قرار داده است که ده‌ها سردسته این گروه به‌شمول اعضای شورای کویته کشته و زخمی شده اند، اما یافته‌های سازمان ملل در پیوند به این حمله که به تاریخ 13 حمل سال جاری صورت گرفته بود، نشان می‌دهد که 30غیر نظامی به‌شمول کودکان در این حمله کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала