راه فرار "قدیمی" اروپا از تحریم‌های جدید امریکا

© AFP 2023 / JOHN THYSراه فرار "قدیمی" اروپا از تحریم‌های جدید امریکا
راه فرار قدیمی اروپا از تحریم‌های جدید امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون اروپا می‌تواند از قانونی که بیست سال پیش مبنی بر محفوظ بودن از تحریم‌های امریکایی به تصویب رسیده بود، اما مورد استفاده قرار نگرفت، حالا استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دویچه وله، دیمیتریس اوارموپولوس، کمیسار اتحادیه اروپا در امور داخلی و مهاجرین گفته است:‌ "اگر این لازم باشد، ما آماده ایم".

به کمک این مقرره، شرکت‌های اروپایی می‌توانند از اجرا شدن تحریم‌های امریکایی که در ارتباط با ایران کار با ایران وضع شده اند، محفوظ بمانند.

احتمال از سر گیری برنامه های غنی سازی اورانیوم توسط ایران - اسپوتنیک افغانستان
احتمال از سر گیری برنامه های غنی سازی اورانیوم توسط ایران

این مقرره در سال ۱۹۹۶ در حاشیهٔ تحریم‌های ایالات متحده امریکا علیه کوبا، ایران و لیبیا به تصویب رسیده بود، که به دلیل حل‌شدن بحران، از آن استفاده صورت نگرفت.

به تاریخ ۱۵ می ایران اعلام کرد که در صورتی که راه حل برای حفظ توافقنامه هسته‌ای پس از خارج‌شدن امریکا، پیدا نشود، غنی‌سازی یورانیم را از سر خواهد گرفت.

به تاریخ ۸ می دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرد که کشورش از توافقنامه هسته‌ای ایران خارج می‌شود. اعضای دیگر این توافقنامه مثل روسیه، بریتانیا، چین، فرانسه و آلمان با انتقاد از این اقدام ترامپ اعلام نمودند که به این توافق پابند خواهند بود.

ایران و کشورهای یادشده تابستان سال ۲۰۱۵ مبنی بر شرایط برنامه هسته‌ای ایران به توافق رسیدند. براساس این توافق، ایران در بدل لغو تحریم‌ها از توسعه برنامه هسته‌ای این کشور دست می‌کشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала