سیا افشاکننده اطلاعات به ویکی‌لیکس را شناسایی کرد

© AFP 2023 / Saul Loebسیا افشاکننده اطلاعات به ویکی‌لیکس را شناسایی کرد
سیا افشاکننده اطلاعات به ویکی‌لیکس را شناسایی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگان‌های مجری قانون در امریکا یک افسر سابق سازمان سیا را در ارتباط به فاش نمودن اطلاعات در مورد پروژه عملیات مخفی به ویکی لیکس متهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The New York Times ، جاشوا اشولت 29 ساله افسر سابق سازمان سیا در ارتباط به فاش نمودن اطلاعات در مورد پروژه عملیات مخفی به ویکی لیکس توسط ارگان های مجری قانون در امریکا متهم شده است.

شکست عملیات سازمان سیا در فرار داکتری بن لادن - اسپوتنیک افغانستان
شکست عملیات سازمان سیا در فرار داکتر بن لادن

این مرد امریکائی یکی از برنامه نویسان برنامه هایی بود که سازمان سیا برای هک کردن کامپیوترهای مظنون به تروریسم از آن استفاده می کردند.
پولیس در ماه مارچ سال 2017 پس از اینکه ویکی لیکس اولین بخش اطلاعات مربوط به سازمان سای را تحت نام "Vault 7" منتشر کرد متوجه این افسر شد این افسر قصد فرار از ایالات متحده امریکا را به مکسیکو داشت و توسط پولیس دستگیر شد.
به گفته این روزنامه در نهایت وی را به نشت داده‌ها متهم نکردند اما در اگست سال 2017 او را برای داشتن پورنوگرافی کودک دستگیر شد. مواد غیرقانونی روی سرور که اشولت در سال 2009 برای اهداف تجاری در زمانی که در دانشگاه تحصیل می‌کرد ایجاد کرده بود پیدا شد اما گفته شده است که در این سرور چندین نفر دیگر هم دسترسی داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала