شکست سنگین طالبان در جغتوی غزنی

© Sputnik / JAKکشته و زخمی شدن ٣٣ جنگجویان طالبان در ولایت غزنی
کشته و زخمی شدن ٣٣ جنگجویان  طالبان  در ولایت غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی، امروز چهارشنبه (26 ثور) با نشر خبرنامه‌ای گفت که گروه طالبان شب گذشته به این چهار ولسوالی حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "خبرگزاری باختر" در خبرنامه آمده است:"دشمنان مردم افغانستان حوالی ساعت 1:00 شب حملات تهاجمی را همزمان بالای پوسته‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های زنخان ، اندر و جغتو آغاز نموده ، در مقابل با مقاومت شدید نیروهای دفاعی و امنیتی مواجه گردیده و متقبل تلفات سنگین گردیدند."

خبرنامه افزوده است:" در این درگیری‌ها در ولسوالی اندر ولایت غزنی 15 تن از دهشت افگنان کشته ، 5 تن زخمی ، در ولسوالی زنخان 6 تن از دشمن کشته و 4 تن زخمی ، در ولسوالی گیلان 5 تن دهشت افگن کشته و 3 تن زخمی و در ولسوالی جغتو 4 تن دهشت افگن کشته و 3 تن زخمی گردیده اند." 

اخطار شورای ولایتی غزنی از گسترش فعالیت طالبان - اسپوتنیک افغانستان
اخطار شورای ولایتی غزنی از گسترش فعالیت طالبان

وزارت دفاع ملی گفته است که در این درگیری مقدار زیادی از سلاح و مهمات دشمن به دست نیروهای امنیتی افتاده و فعلآ اوضاع تحت کنترول نیرو های دفاعی و امنیتی قرار دارد.

این در حالی است که صبح امروز، غلام حسین چنگیز عضو شورای ولایتی غزنی اعلام کرد که ولسوالی جغتوی این ولایت به شمول چند پاسگاه مهم امنیتی به دست طالبان سقوط کرده است.

آقای چنگیز از افزایش ناامنی‌ها در ولایت غزنی به شدت ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که طالبان همزمان به چند ولسوالی ولایت غزنی حمله کرده‌اند و این ولسوالی‌ها در خطر سقوط قرار دارند.

اما ژنرال محمد زمان فرمانده پولیس ولایت غزنی ؛ سقوط ولسوالی جغتو را به شدت رد کرده و گفته بود که حمله گروهی طالبان به این ولسوالی دفع شده است.

فرمانده پولیس ولایت غزنی بیان داشت که برخی از ولسوالی‌های این ولایت زیر تهدید امنیتی قرار دارند اما در حال حاضر هیچ یکی از ولسوالی‌های این ولایت در خطر سقوط قرار ندارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала