اوکیناوا به بره قربانی مبدل نخواهد گشت!

© AFP 2023 / Tim Kellyاوکیناوا به بره قربانی مبدل نخواهد گشت!
اوکیناوا به بره قربانی مبدل نخواهد گشت! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در تاریخ 15 می 46 سال از روز بازگرداندن حق حاکمیت جاپان بر اوکیناوا بعد از قرارداشتن تقریباً سه دهه تحت اداره نظامی امریکا تکمیل گردید. در جریان این دوران قانون اساسی بعد از جنگ جاپان در اوکیناوا عملی نمی شد.

باوجود این جنوبی ترین ناحیه کشور امروز نیز همه روزه با حوادث روبرو میگردد که قانون اساسی کشور را پامال میکنند.

در منطقه خینوکو در شهر ناگو که در جزیره عمده مجمع الجزایر اوکیناوا قرار دارد، با سرعت تمام امور بازسازی جریان دارند که برای ایجاد پایگاه نو نظامی امریکا ضروری می باشند. انتقال قطعات افراد پیاده بحری امریکا که در محله فوتینما مستقرند، از شهر پرجمیعت جینوان به اینجا در نظر می باشد.

حکومت مرکزی جاپان که امور ساختمانی را در ماه اپریل سال گذشته آغاز کرده، وعده خود را به حکومت ناحیوی در مورد منتقل ساختن ریف مرجانی که در اینجا قرار دارد، قبل از آغاز امور ساختمانی، نقض نموده است.

ارگان های ناحیه بارها «مصوبات اداری» به بیروی دفاعی اوکیناوا مربوط به وزارت دفاع ارایه کرده که در آنها در مورد متوقف ساختن کارها و انجام مذاکرات در مورد همه مسایل باقیمانده دعوت بعمل آمده بود. اما بیروی دفاعی اوکیناوا به این مطالبات گوش های خود را کر انداخته اند.

© AFP 2023 / Toru Yamanaka اوکیناوا به بره قربانی مبدل نخواهد گشت!
 اوکیناوا به بره قربانی مبدل نخواهد گشت! - اسپوتنیک افغانستان
اوکیناوا به بره قربانی مبدل نخواهد گشت!

چندی قبل همچنان معلوم گردیده که در ناحیه بازسازی زمین، نسبت به آنکه انتظار میرفت، نرمتر ثابت شده است. امکان نشست زمین در اطراف زون که برای ساختمان در نظر گرفته شده، بوجود آمده است.

حکومت مرکزی به بسیار سادگی وعده های خود را به حکومت ناحیوی نقض میکند. این واقعیت بد دموکراسی و خودمختاری محلی در اوکیناوا در سال 2018 محسوب میشود.

تبعیض هرچه بیشتر در بین جاپانیان گسترش می یابد که در اوکیناوا به سر می برند.

ولی حوادث جاری در خینوکا — فقط یکی از مثال های بدبختی همه گانی در اوکیناوا می باشد. تنها در یک سال اخیر در این ناحیه یک سلسله حوادث و وقایع ناگوار با شرکت طیارات نظامی امریکا، بشمول طیارات با پرواز عمودی «Osprey» رخ داده اند.

در مکتب ابتدائیه № 2 فوتینما که در پهلوی پایگاه هم نام نظامی قرار دارد، هر بار زمانیکه طیارات نظامی امریکا نزدیک میشوند، به اطفال ترک کردن حویلی مکتب و پنهان شدن در عمارت مکتب توصیه میشود. این کار حالا به خاطری بعد از آن صورت میگیرد که در دسمبر سال گذشته کلکین هشت کیلوگرامه آهنین هلیکوپتر نظامی در ساحه مکتب افتاد.

تا تاریخ 8 می سال روان چنین تخلیه ها 367 بار اعلام گردیده بود.

صدراعظم سیندزی ابی در سخنرانی سیاسی خود هنگام افتتاح اجلاس نوبتی پارلمان جاپان در مورد احترام گذاشتن به احساسات مردم اوکیناوا و بخرج دادن همه مساعی وعده داد، تا بار مصائیب که آنها بر دوش میکشند، کاهش دهد». ولی سخنان او امروز — حرف میان تهی است.

تاکیشی اوناگا (Тakeshi Onaga) والی اوکیناوا ک هبا پلان نقل مکان پایگاه فوتینما به خینوکو مخالف است، در این اواخر با یک سلسله ناکامی های سیاسی مواجه گردیده است. به این ترتیب، نامزد که او از آن حمایت میکرد، در انتخابات شاروالان نواحی بازنده شد.

بسیاری باشندگان اوکیناوا به یاد دارند که چگونه در زمان جنگ در بحرالکاهل، جزیره آنها به مثابه «قربانگاه» استفاده میشد.

شاید امروز هم حکومت جاپان مردم را در این جزایر مجبور می سازد که یکبار دیگر به بهانه دفاع از امنیت جاپان قربانی های عظیم بدهند؟

تاریخ 15 می باید به روز مبدل گردد که همه جاپانیان یکبار دیگر تاریخ را به خاطر آورند و در باره آینده اوکیناوا بیندیشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала