تحقیر سفیر اسرائیل در میدان هوائی بین‌المللی استانبول+ ویدیو

© AA/Evrim Aydinتحقیر سفیر اسرائیل در میدان هوائی بین‌المللی استانبول+ ویدیو
تحقیر سفیر اسرائیل در میدان هوائی بین‌المللی استانبول+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه اسرائیل اعتراض خود را نسبت به ترکیه در ارتباط بار رفتار " خشن" با ایتان نائه، سفیر اسرائیل در ترکیه، در میدان هوائی بین‌المللی استانبول ابراز کرد.

به گزارش اسپوتینک، ویدیو از این رویداد توسط روزنامه Haaretz در صفحه یوتیوب این مجله منشتر شده است.

اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیل کشور تروریستی است

با وجود مصونیت دیپلماتیک، افسران امنیتی میدان هوائی بین‌المللی سفیر اسرائیل در ترکیه را در محضرعام و خبرنگاران تحت بازرسی ویژه قرار دادند. وزارت امور خارجه اسرائیل این رویداد را " یک آزامیش سخت و تحقیرآمیز" خواند.
در روز 14 ماه می سال جاری گزارش شد که انقره سفیران خود را از واشنگتن و تل‌آویو برای مشاوره‌ها به انقره خواسته است، دلیل این اقدامات اردوی اسرائیل در نوار غزه بود. اما یک روز بعد از اقدامات ترکیه، اسرائیل همچنان سفیر ترکیه در اورشلیم را برای مدتی برای مشاوره احضار کرد.

تنش در مرز میان نوار غزه و اسرائیل پس از قتل عام فلسطینیان توسط نظامیان اسرائیل روز دوشنبه گذشته افزایش یافته است.
ده ها هزار فلسطینی طی دو روز اخیر در تظاهرات «میلیونی بازگشت» علیه تصمیم ترامپ درباره قدس و هفتادمین سالگرد روز نکبت شرکت کردند.
قابل یاد آوریست که سفارت امریکا روز دوشنبه 14 می در بیت‌المقدس افتتاح شد و در ارتباط به این رویداد درگیری خونین بین اسرائیل و فلسطین بوجود آمد که در نتیجه نظامیان اسرائیل علیه فلسطینیان دست به قتل عام زدند و در آن 61 فلسطینی به شهادت رسیده و 3188 نفر دیگر با گلوله واقعی یا گلوله پلاستیکی زخمی یا بر اثر استشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала