در شهر فراه جنگ دوباره آغاز شد

© J.A.Kدر شهر فراه جنگ دوباره آغاز شد
در شهر فراه جنگ دوباره آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولین امنیتی فراه روز پنج‌شنبه (27 ثور) می‌گویند که طالبان با حمله‌های انتحاری و انفجاری، شب گذشته بار دیگر جنگ را با نیروهای دولتی از سرگرفته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مقامات در فراه می‌افزایند که شماری از طالبانی‌که در خانه‌های مردم پنهان شده بودند، سه‌حمله انتحاری را در نزدیکی فرماندهی پولیس و چند ساختمان دیگر دولتی انجام دادند.
درهمین‌حال، شماری‌از باشنده‌گان فراه می‌گویند که طالبان شب گذشته جنگ را با نیروهای دولتی در نزدیک ساختمان فرماندهی پولیس، زندان و حوزۀ سوم امنیتی آغاز کردند و هم‌اکنون نیز در برخی از بخش‌ها با نیروهای دولتی درگیر جنگ استند.
برخی دیگری‌از باشنده‌گان فراه می‌گویند که در این جنگ، خانۀ یکی‌از اعضای شورای ولایتی فراه را نیز آماج حمله‌های‌شان قرار داده‌اند.
طالبان بامداد سه شنبه از بخش‌های شمال این شهر بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی، فرماندهی پولیس، ریاست امنیت ملی این ولایت هجوم آوردند و با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.
مقام‌های تأیید کردند که در این درگیری‌ها 25 تن از نیروهای امنیتی، جان باختند.
این در حالیست که مقام‌های محلی ولایت فراه روز چهارشنبه از شکست طالبان در شهر فراه، خبر داده بودند.
عبدالبصیر سالنگی، والی فراه، گفت که نزدیک به 1000تن از طالبان از فاصله ده‌کیلومتری و ولسوالی‌های فراه روز گذشته بر شهر فراه حمله کردند و سپس 1000 طالب دیگر نیز به این شمار افزوده شدند، اما با مقاومت آنان روبه‌رو شدند.
آقای سالنگی، ادعا کرد که نزدیک به 300 تن از طالبان در جنگ کشته شدند، ادعایی را که طالبان تأیید نکردند.
وی همچنان گفت، نیروهای دولتی هرچند از بخش‌های شهر فراه بیرون شده بودند، اما سه‌شنبه‌شب از بخش‌های کلیدی از جمله فرماندهی پولیس، ساختمان امنیت ملی، شفاخانه و نماینده‌گی بانک مقاومت کردند تا این‌که نیروهای کمکی از ولایت‌های دیگر رسیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала