روسیه به بریتانیا پیشنهاد ساخت پل از طریق کانال مانش را داد

CC BY-SA 2.0 / Roger Templeman / Embassy of the Russian Federation Residence, Kensington Palace Gardensروسیه به بریتانیا پیشنهاد ساخت پل از طریق کانال مانش را داد
روسیه به بریتانیا پیشنهاد ساخت پل از طریق کانال مانش را داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه آماده است تجربه خود را برای ساخت وساز امکانات پیچیده مانند پل کریمه، با بریتانیا به اشتراک بگذارد در صورتیکه لندن علاقه‌مند ساخت پل در کانال مانش باشد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه، در پاسخ به دیدگاه وزارت امورخارجه بریتانیا مبنی بر محکوم کردن باز شدن پل ارتباطی کریمه و کوبان اعلام کرد.

افتتاح پل کریمه با «کاماز»رانی پوتین + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
افتتاح پل کریمه با «کاماز»رانی پوتین + ویدیو

سفارت روسیه در بریتانیا اظهار داشت که "استقرار سیاسی فعلی دولت بریتانیا حاضر به پذیرش واقعیت‌های بین‌المللی مدرن نیست".
این دیپلمات یادآور شد که سرنگونی غیرقانونی رئیس جمهور منتخب اوکراین ویکتور یانوکوویچ منجر به افراط‌‌گرایی در سراسر کشور شد مردم کریمه شاهد تهدید امنیت و اراده خود بودند اما به طور صلح‌آمیر در یک رفراندوم با روسیه یکجا شدند.
وی افزود: "ما نمی‌توانیم نگران این نباشیم که بریتانیا هیچ‌گونه واکنش نسبت به نقض بی‌شماری از حقوق بشر، آزادی بیان و آزار و اذیت روزنامه‌نگاران در اوکراین نشان نداده اما لندن رسماً انتقادات نادعادلانه در ارتباط روسیه و کریمه که مردم کریمه به طور قانونی در یک رفراندوم توانستند به شکل صلح‌آمیز با روسیه یکجا شدند را ترجیع می‌دهند.
دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه اشاره کرد که لندن به اندازه کافی مشکلات ارضی دارد به طور مثال جزایر فالکلند، مردم این جزایر در یک رفراندوم خواستند که با بریتاینا یکجا شوند و لندن هم از این کار مردم استقبال کرد.
وی تاکید کرد به نظر می‌رسید در جزایر فالکلند رفراندوم می‌تواند برگزار شود اما در کریمه غیر ممکن است بریتانیا حق تعیین سرنوشت مردم کریمه را رد می‌کند این هم یک نمونه دیگری از سیاست "استاندارد‌های دوگانه" رسمی لندن است.
پل کریمه طولانی ترین پل در روسیه است، طول آن 19 کیلومتر است به تاریخ 15 ماه می سال جاری، پل کریمه طی مراسم ویژه با اشتراک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و انجنیرانی که این پل را ساخته اند، افتتاح شد. استفاده از این پل برای عبور موترها که به ماه دسمبر سال 2018 پلان شده بود، در نتیجه تلاش‌های انجنیران و ختم کارهای ساختمانی آن قبل از زمان پلانگذاری‌شده، به تاریخ 16 ماه می سال جاری آغاز می‌شود. حرکت ریل ها بر روی آن تا پایان سال 2019 صورت خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала