افزایش نظامیان انگلیسی در افغانستان به یک هزار

© AP Photo / Nabil al-Juraniافزایش نظامیان انگلیسی در افغانستان به یک هزار
افزایش نظامیان انگلیسی در افغانستان به یک هزار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انگلیس در پی افزایش حملات طالبان و خواست رئیس جمهور امریکا از اعضای ناتو، شمار نظامیانش در افغانستان را دو برابر می‌کند.

Премьер-министр Великобритании Тони Блэр встречает британские войска в порту Умм-Каср на юге Ирака - اسپوتنیک افغانستان
رقابت حضور نظامی در افغانستان/ انگلیس هم شمار نظامیان خود را افزایش می دهد
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز به نقل از منابع آگاه در دولت انگلستان نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در پی ناکامی‌ واشنگتن، از کشورهای عضو ناتو به ویژه انگلیس خواسته تا نظامیان شان را در افغانستان افزایش دهند.

دولت انگلیس در پی این موضوع بررسی افزایش دو برابری نظامیانش در افغانستان را در دستور کار دارد.

گفتنی است که حدود 600 نظامی انگلیسی در افغانستان حضور دارند که بیشتر آن‌ها در قالب ماموریت «حمایت قاطع» در شهر کابل مستقر هستند و نقش مشاوره، آموزش و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان را بر عهده دارند. بخشی از آن‌ها نیز در قالب نیروهای ویژه در این کشور حضور دارند.

تایمز می نویسد، تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده، اما انتظار می رود که این موضوع به طور رسمی توسط ترزا می نخست وزیر بریتانیا در ماه جولای در اجلاس ناتو در بروکسل اعلام شود.

در همین حال نماینده وزارت دفاع انگلیس می گوید، حضور نظامی ارتش بریتانیا در افغانستان تحت کنترل کامل است.

او گفت:- "انگلستان در تامین امنیت، انکشاف و حکومتداری درست، به خاطر تشکیل یک دولت با ثبات پشتیبانی می کند و کاهش تهدید تروریستی برای انگلستان بسیار مهم است".

او در ادامه افزود:- "ما ماموریت خود را برای حفظ صلح به عنوان یک عضو ناتو و شرکت در نیروی «پشتیبانی قاطع» که در آن نقش مهمی برای پشتیبانی و آموزش های نظامی است، ادامه می دهیم".

یادآوری می کنیم، نیروهای نظامی بریتانیا در اکتوبر 201 بدون تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد وارد افغانستان کرد. در سال 2003 به عنوان نیروی کمکی به نیروی امنیت بین المللی «آیساف» پیوست. در مجموع بیش از 140000 نیروی بریتانیای در افغانستان خدمت کرده اند.

از سال 2001 تا اکنون بیش از 450 پرسنل ارتش بریتانیا در افغانستان کشته شده اند. در مجموع آیساف بیش از 3500 سرباز و افسرش را از دست داده است.

 

از سال 2001، بیش از 450 پرسنل ارتش بریتانیا در افغانستان کشته شده اند. در مجموع آیساف بیش از 3500 سرباز و افسرش  را از دست داده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала