خواست اتحادیه اروپا از تهران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر خواست اتحادیه اروپا از تهران
خواست اتحادیه اروپا از تهران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه اروپا از تهران میخواهد تا به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در یک نشست خبری پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در شهر سوچی از ایران خواست تا به توافق هسته‌ای پابند بماند و به تعهدات خود در چارچوب این توافق عمل کند.

مرکل: «ما به نمایندگی از اروپا و اروپایان با ایران در تماس هستیم و تاکید میکنیم که ایران به این توافقنامه وفادار باقی بماند، زیرا فکر میکنم که این توافقنامه تضمین کننده امنیت و کنترول میباشد.»

در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد. به باور رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام عمل خواهد نمود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала