اشتراک پاکستانی ها به جای طالبان در نشست اندونیزیا

© Photo / Pixabayاشتراک پاکستانی ها به جای طالبان در نشست اندونیزیا
اشتراک پاکستانی ها به جای طالبان در نشست اندونیزیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انوارالحق حقانی، مسؤول مدرسۀ حقانی پاکستان و از شرکت کننده گان نشست علمای دین در اندونیزیا، حضور عالمان دین پاکستان در این نشست را نماینده‌گی از طالبان می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های افغانستان، مولوی انوارالحق حقانی، در یک پیام ویدیویی که ساعاتی پس از اختمام نشست عالمان دین در شهر بگور اندونیزیا نشر شده است، گفته اسیت که او بود، اجازه ندادند تا در این نشست از طالبان نام برده شود و یا فتوایی در بارۀ جنگ آنها در افغانستان صادر گردد.
او در این باره می‎‌افزاید: "در تمام بحث ها نه موضوع آتش بس بود و نه هم موضوع کدام فیصله و نیز ما اجازه ندادیم که از طالبان نام برده شود؛ «شمالی والا» نام طالبان را در اعلامیه آورده بودند، ما دور ساختیم. شما هیچ در فکرش نباشید، احمدالله حضور ما نماینده گی از شما است و به بسیار شیوه خوب شد".
در همین حال آگاهان مسایل سیاسی، ملایان پاکستانی را ابزار دست سازمان استخابارات این کشور می‌دانند و می‌گویند که نباید هیچ گاهی به آنان اعتماد کرد.
در همین حال، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که حلقه‎هایی در پاکستان زیر رهبری استخبارات منطقه از طالبان پشتیبانی می نمایند.
شایان ذکر است که در اندونیزیا هفتۀ پیش، برای نخستین بار در شهر بگور اندونیزیا، عالمای دین از افغانستان، پاکستان زیر یک سقف گرد آمدند و در یک اعلامیۀ مشترک، حمله های انتحاری و انفجاری را مخالف تمامی آموزه های دین دانستند و نیز افزون بر پشتیبانی از طرح صلح کابل با طالبان، از تمامی طرف های درگیر در افغانستان خواستند تا تا مستقیم با هم مذاکره کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала