آمادگی مسافران افغانستانی جام جهانی فوتبال

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی مسافران افغانستانی جام جهانی فوتبال
آمادگی مسافران افغانستانی جام جهانی فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه باقی مانده است، هواداران اهل افغانستان نیز همانند سایر مردم دنیا، منتظر اند تا به روسیه سفر کرده و بزرگ‌تر ین رویداد فوتبالی دنیا را از نزدیک تماشا کنند.

فیروز مشعوف یکی از علاقمندان فوتبال و خبرنگار ورزشی در شهر هرات در غرب کشور است. او با خرید تکت بازی انگلستان در برابر تونس، قصد دارد تا با سفر به روسیه حال و هوای جام جهانی را به صورت مستقیم بیننده باشد.

او در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک می‌گوید:

«تا چند سال پیش برای یک شهروند افغانستان تماشای جام جهانی فوتبال از نزدیک یک رویا بود. من خیلی خوشحالم که حالا فرصتی فراهم شده است تا این رویا به واقعیت بپیوندد.  دولت روسیه با استفاده از پاسپورت هواداری یا همان «فن‌آی‌دی» سهولت بزرگی فراهم کرده است که این زمینه برای شهروندان افغانستان هم فراهم شد».

افغانستان که از حضور دوباره‌اش در میادین ورزشی پس از سال‌ها جنگ داخلی، حدود یک و نیم دهه می‌گذرد در رقابت‌های راهیابی به جام جهانی نتایج خوبی نگرفت و در میان تیم‌های شرکت‌کننده در بازی‌های جام جهانی فوتبال نیست. اما علاقمند به فوتبال در میان جوانان این کشور به طور گسترده وجود دارد. مشعوف انگیزهٔ حضور در این بازی‌ها را می‌گوید:

«کاملاْ واضح است که جام جهانی رویداد بسیار مهم جهان فوتبال است. ای کاش افغانستان را در جام جهانی می‌داشتیم اما وقتی تیم کشور ما نیست، باز هم تماشای جام جهانی و دیدن بازی ستارگان فوتبال دنیا از نزدیک لذت بخش و جذاب خواهد بود».

در کنار تیم روسیه، تیم‌های برازیل، ایران، جاپان، مکسیکو، بلژیک، کوریای جنوبی، عربستان سعودی، آلمان، انگلیس، اسپانیا، نیجریا، کاستاریکا، لهستان، مصر، آیسلند، صربستان، فرانسه، پرتگال، پانامه، اروگوئه، کلمبیا، ارجنتاین، مراکش، تونس، سنگال، سویس، کرواسی، سویدن، دانمارک، آسترالیا و پرو، در جام جهانی ۲۰۱۸ حاضر استند.

© Photo / Feroz Mashofپاسپورت هواداری جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸
پاسپورت هواداری جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ - اسپوتنیک افغانستان
پاسپورت هواداری جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸

طرفداران زیادی از این کشورها و کشورهای دیگر جهان به روسیه سرازیر خواهند شد و آمادگی‌ها در ایم کشور برای میزبانی از شهروندان جهان گرفته شده است. مشعوف در مورد پروسهٔ دریافت تکت و Fan ID می‌گوید:

«از فرصتی که سایت در اختیار ما گذاشته بود به بهترین شکل استفاده کردیم و در همان روزهای اول تکت خریدم. پروسیه بسیار آسان‌تر از چیزی بود که فکر می‌کردم. به طور آنلاین تکت را خریداری و پولش را پرداختم. البته یک مشکل کوچک وجود داشت که آدرس‌های پستی در أفغانستان چندان دقیق نیست، برای همین آدرس‌ پستی دوستانم در ایران را دادم و از طریق ایران بستهٔ پستی شامل تکت و فن‌آی‌دی‌ را دریافت کردم».

 

مسابقات جام جهانی فوتبال از تاریخ ۱۴ جون تا ۱۵ جولای ۲۰۱۸ در ۱۲ استادیوم در ۱۱ شهر روسیه از جمله مسکو، کالینینگراد، سن پترزبورگ، ولگاگراد، کازان، نیژنی نووگورود، سامارا، سارانسک، روستوف نا دونو، سوچی و یکاترینبورگ برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала