ولسوالی اجرستان در محاصره طالبان

© AP Photoولسوالی اجرستان در محاصره طالبان
ولسوالی اجرستان در محاصره طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حدود 1400 طالب مسلح از شب گذشته به این سو ولسوالی اجرستان را محاصره کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان غزنی در مجلس می‌گویند که ولسوالی اجرستان این ولایت در محاصره طالبان قرار گرفته و اگر به صورت فوری کمک رسانی نشود، احتمال سقوط آن وجود دارد.
شاه گل رضایی نماینده مردم غزنی در نشست عمومی امروز شنبه (29 ثور) مجلس گفت که طالبان مسلح روز گذشته ولسوالی اجرستان غزنی را محاصره کرده و این وضعیت امروز نیز ادامه دارد.
بانو رضایی گفت که نیروهای محلی خواستار انجام حملات هوایی شده اند، اما وزارت دفاع تا هنوز به این درخواست پاسخ نداده اند.
وی برعلاوه گفت، اگر مقام‌های مرکزی برای نجات ولسوالی اجرستان اقدام فوری انجام ندهند، این ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده و مردم زیادی قتل عام خواهند شد.
آقای رحمانی گفت که جنگ ولسوالی اجرستان در واقع جنگ میان دو قبیله طرفدار دولت و طرفدار طالب است که طرفداران طالبان ولسوالی را محاصره کرده اند.
نمایندگان غزنی تاکید کردند که از شب گذشته تا هنوز چندین بار با مقام‌های امنیتی به منظور کمک رسانی به ولسوالی اجرستان صحبت کرده اند؛ اما آنان با وجود آنکه وعده داده اند، اقدام به کمک رسانی نکرده اند.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان گفت، وزارت دفاع و وزارت داخله باید به درخواست نیروهای کمکی مسوولان ولسوالی اجرستان پاسخ فوری دهند تا از سقوط این ولسوالی و فاجعه دیگر جلوگیری شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала