رابطه میان درآمد و زوال عقل

© Fotolia / Andrea Dantiرابطه میان درآمد و زوال عقل
رابطه میان درآمد و زوال عقل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان دانشگاه کالج لندن اظهار کردند که، افراد سالخورده با کمترین درآمد مالی، بیشتراز دیگران با خطرا ابتلا به زوال عقل روبه رو می باشند.

به گزارش اسپوتنیک، این تحقیق که نتایج آن در مجله علمی JAMA Psychiatry منتشر شده، اولین بررسی در نوع خود است که نشان می‌دهد عوامل اجتماعی و اقتصادی در زوال عقل موثر هستند.محققان این بررسی را در بین بیش از شش هزار بزرگسال متولدین سال های " 1902 — 1943" انجام دادند.
نتایج نشان داد که عوامل اجتماعی- اقتصادی در شیوع زوال عقل موثر هستند و افراد با منابع مالی کمتر در معرض خطر بیشتری هستند.
زوال عقل یا ، یک بیماری عصبی پیشرونده است که اثرات مخربی بر فرد در سنین بالا خواهد گذاشت. مهمترین نوع این بیماری، آلزایمر است که فرد با مشکلات کاهش حافظه و فراموشی مواجه خواهد شد.
محققان در ادامه می افزایند که: فرصت‌های اجتماعی و فرهنگی بیشتر، به افراد اجازه می‌دهد تا به طور فعال در جامعه درگیر باشند. نتایج این بررسی به تقویت شیوه‌های جلوگیری از ابتلا به زوال عقل کمک می‌کند.
یکی از بارزترین نشانه های زوال عقل کاهش توانایی در انجام و تکمیل وظایف روزمره است. ممکن است فرد مبتلا به زوال عقل قادر به یافتن مسیر همیشگی خود نباشد و یا چگونگی انجام بازی مورد علاقه خود را فراموش کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала