نیکلسون مسیر اصلی ورود داعش به افغانستان را نامبرد

© AFP 2023 / Shah Maraiنیکلسون مسیر اصلی ورود داعش به افغانستان را نامبرد
نیکلسون مسیر اصلی ورود داعش به افغانستان را نامبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال جان نیکلسون قوماندان ناتو در افغانستان که به مناطق شرقی کشور سفر کرده است، اعلام کرد: داعش به گونه مداوم از خاک پاکستان وارد بخش‌های شرقی افغانستان می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال جان نیکلسون، مقام عالی‌رتبه ناتو در افغانستان گفت: حقیقت این است که حضور داعش در آن طرف سرحد در خاک پاکستان یکی از چالش‌ها در برابر نیروهای امنیتی افغانستان و ناتو است؛ این گروه هر باری که تحت فشار قرار می‌گیرند دوباره به آن طرف سرحد به داخل پاکستان فرار می‌کند و این مساله به یک درد سر برای ما مبدل شده است.
این در حالی است که بسیاری از مقامات و تحلیلگران امریکا را به حمایت از گروه تروریستی داعش در افغانستان متهم می‌کنند. به گفته آنها، امریکا و ناتو مواضع داعش را مورد هدف قرار نمی‌دهد و این گروه با چرخبالهای ناشناس به خاک افغانستان منتقل می‌شوند. 

نجات یکتن از رهبران داعش توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
نجات یکتن از رهبران داعش توسط امریکا
 
درهمین حال شماری از فرماندهان ارتش و ساکنان محل در شرق کشور می‌گویند که داعش همواره با گذشتن از مرز بر پوسته های امنیتی حمله می‌کنند
محمد رادمنش به نمایندگی از وزارت دفاع ملی هم تایید می کند که گروه داعش در آن سوی مرز تمویل و تجهیز می شوند و پناهگاه های امن این گروه در خاک پاکستان قرار دارند.
تا کنون عملیات های زیادی در برابر داعش در افغانستان راه اندازی شده است، حتی یک بار بزرگترین بمب غیر هسته یی امریکا در شرق افغانستان بر مواضع داعش نیز استعمال شد؛ ولی ظاهرا این گروه هنوز زمین گیر نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала