بنیاد سید حسین انوری هم با توزیع شناسنامه های برق مخالفت کرد

© Photo / اداره ثبت احوال نفوس/فیسبوکبنیاد سید حسین انوری هم با توزیع شناسنامه های برق مخالفت کرد
بنیاد سید حسین انوری هم با توزیع شناسنامه های برق مخالفت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از مخالفت پدرام و شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان با آغاز روند توزیع شناسنامه های برقی، اینبار بنیاد سید حسین انوری نیز با این روند مخالفتش را اعلام کرد.

لطیف پدرام: نام افغانستان را به خراسان تبدیل کنیم + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
لطیف پدرام: نام افغانستان را به خراسان تبدیل کنیم + ویدیو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسئولان بنیاد سید حسین انوری روز یک‌شنبه در یک نشست خبری در کابل، انگیزۀ مخالفت شان با این روند را نبود جایگاۀ قوم سادات و قوم‌های دیگر در این شناس‌نامه‌ها عنوان کردند.

سیدمهدی انوری، رییس این بنیاد از رهبران حکومت می‌خواهد که روند توزیع شناس‌نامه‌های برقی را توقف دهند:- "در قانون اساسی افغانستان، پس از چهارده قوم، نقطه گذاشته نشده است بلکه سایر اقوام ذکر گردیده است. یعنی این که اقوام سادات، بیات، قرلق و برخی اقوام دیگر نیز در این سرزمین زنده گی می کنند و حق دارند هویت داشته باشند".

از سویی دیگر، حقوق دانان می‌گویند، که در شناس‌نامه‌های برقی خلاهای زیادی وجود دارد و نبود جایگاۀ اقوام در این شناس‎نامه‌ها، مخالف قانون است.

وحید فرزه‌یی در این باره اظهار داشت:- "آن ها می توانند به محاکمه مراجعه کنند و از طریق ستره محکمه موضوع را پی گیری کنند؛ عدم ذکر نام آن ها در تذکره خلاف قانون اساسی است".

یادآوری می کنیم، که پس از آغاز روند توزیع شناسنامه های برقی توسط محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به شمول رئیس اجراییه، شماری از نمایندگان پارلمان این کشور، بیش از نیم از شهروندان افغانستان با این روند مخالف هستند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала