آیا زمان کنارگذاشتن ایده پادشاهی در انگلیس فرارسیده است؟

© REUTERS / Toby Melvilleآیا زمان کنارگذاشتن ایده پادشاهی در انگلیس فرارسیده است؟
آیا زمان کنارگذاشتن ایده پادشاهی در انگلیس فرارسیده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نویسنده انگلیسی در یادداشتی ضمن اشاره به مراسم پرهزینه ازدواج نواسه ملکه این کشور نوشت، ایده پادشاهی دیگر منسوخ و تاریخ‌گذشته است و کنار گذاشتن این ایده امکانات بیشتری را در اختیار میلیون‌ها انگلیسی می‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، نویسنده‌ای این گزارش در تصریح این موضوع نوشت، اکنون مفهوم کهن و پر زرق و برق خاندان سلطنتی برای دیگران کاملا پوچ و بی‌معنا است و خانواده سلطنتی بریتانیا یک نماد خیره‌کننده از امتیازاتی بادآورده و نابرابر هستند که بر ریشه‌های جامعه بریتانیایی سایه افکنده است.
روزنامه در ادمه می نویسد:، در بریتانیای "معاصر" در شرایطی که بی‌عدالتی اجتماعی تحمیل شده، وجود خاندان سلطنتی مسئله‌ای تاریخ گذشته و از روی بدسلیقگی است. نویسنده بیان داشت، شاید اگر برای مثال اموال عمومی در بریتانیا به جای آراستن گادی ها و لباس‌های پرزرق و برق، برای حل بحران مسکن خرج میشد، افراد بی‌خانمان کمتری در این کشور بود تا از خیابان‌های اطراف کاخ سلطنتی آن‌ها را جمع‌آوری کنند.
در یاداشت آمده است: خانواده‌ای که بالاترین موقعیت را در بریتانیا دارد، در کاخ‌های حکومتی زندگی می‌کنند و باید ممنون مبالغی باشند که از سوی رعیت باوفا دریافت نموده‌اند. و همین رعیت شاهد سقوط دائمی درآمد خود از آغاز بحران مالی در این کشور بوده‌اند و دست کم این مسئله باعث توزیع گسترده نابرابر ثروت شده است. نویسنده افزود، همین که مسئله ثروت بسیار و قوم‌گرایی را با مسئله دموکراسی که یک فردی در راس حکومت است که منتخب مردم نیست، مسایلی است که ترقی‌خواهان بر اساس آن باید با پادشاهی در بریتانیا مخالفت کند.
نویسنده ادامه داد، هزینه تولد سومین فرزند نواسه دیگر ملکه، چندی پیش توسط مالیات‌دهندگان پرداخت شد و اکنون عروس جدید ملکه ضمن ملحق شدن به این خاندان سلطنتی، درآمد میلیون دالری خود را به عنوان یک بازیگر سرشناس امریکایی، پنج برابر افزایش خواهد داد.
نویسنده همچنین خاطر نشان کرد، واقعیت ناراحت‌کننده این است که نه تنها امتیازات، کلاس و مراتب اجتماعی در مورد خاندان سلطنتی وجود دارد، به سختی بتوان از وجود خاندانی حمایت کرد که از سبک زندگی لذت می‌برد که مردم فقط می‌توانند رویای آن را داشته باشند.
ایندپیندنت تصریح کرد، با کنار گذاشتن خاندان سلطنتی نه تنها عروس‌های ملکه، آزادی عمل بیشتری خواهند داشت بلکه میلیون‌ها نفر از مردم بریتانیا هم از مزایای بیشتری برخوردار خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала