وزارت دفاع ملی از موثریت استفاده از بمب‌های لایزری خبر داد

© Flickr / US Air Forceوزارت دفاع ملی از موثریت استفاده از بمب‌های لایزری خبر داد
وزارت دفاع ملی از موثریت استفاده از بمب‌های لایزری خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است که نیروهای هوایی کشور جهت جلوگیری از تلفات ملکی از بمب‌های لایزری استفاده می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی با نشر یک خبرنامه، نوشته است که طیاره‌های قوای هوایی افغانستان در مبارزه علیه دهشت افگنان از بمب‌های لایزری بخاطر دقیق ساختن اهداف و جلوگیری از تلفات ملکی استفاده می‌نمایند.

در خبرنامه وزارت دفاع ملی آمده است: "بمب‌های لایزری خصوصیت دقیق ساختن اهدافی را دارد که پیلوتان قوای هوایی تا اصابت به هدف، آنرا رهبری می‌کنند".

براساس معلوماتی که وزارت دفاع ملی افغانستان چندی پیش در دسترس خبرگزاری اسپوتنیک قرار داد، نیروهای هوایی افغان از طیاره‌های A-29 در پرتاب بمب‌های هدایت‌شونده توسط لایزر استفاده می‌کنند. سرعت این طیاره تحت صوت بوده، اما مجهز با تجهیزات مدرن می‌باشد. طیاره‌های A-29 کابین دو نفری دارد که قادر به انتقال راکت‌ها و بمب‌های عادی نیز می‌باشند.

بمب‌های هدایت لایزری، راهکار نو افغانستان برای کاهش تلفات ملکی - اسپوتنیک افغانستان
بمب‌های هدایت لایزری، راهکار نو افغانستان برای کاهش تلفات ملکی

محمد رادمنش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی جمهوری اسلامی افغانستان در مصاحبه با اسپوتنیک با اشاره به اهمیت استفاده از این بمب نوع بمب‌ها گفت که حملات با استفاده از بمب‌های مجهز به سیستم لیزر دقیق اند، بمب‌ها توسط دستگاه‌های الکترونیکی که در داخل طیاره اند، رهبری می‌شوند و به هدف اصابت می‌کنند.

نیروهای هوایی افغان برای اولین بار در تاریخ 22 مارچ سال جاری میلادی در یکی از حملات هوایی بر یک پایگاه طالبان بمب هدایت‌شونده توسط لایزر را پرتاب نمودند.

در یک خبرنامه منتشرشده توسط نیروهای حمایت قاطع زیر رهبری ناتو آمده است که این بمب در جریان عملیات نیروهای هوایی افغانستان بر یک پایگاه طالبان در ولایت فراه پرتاب شده است.

ناتو گفته است که هدفگیری دقیق این سلاح می تواند به نیروهای هوایی افغانستان کمک کند که در جریان ماموریت‌های شان به غیرنظامیان در محل عملیات آسیبی نرسد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала