چرا ترامپ از دیدار با رهبر کوریای شمالی می هراسد؟

© AP Photo / Ahn Young-joonچرا ترامپ از دیدار با رهبر کوریای شمالی می هراسد؟
چرا ترامپ از دیدار با رهبر کوریای شمالی می هراسد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده نگرانی خود را از دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی که قرار است در ماه جون در سینگاپور برگزار شود، ابراز نمود.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از رونامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ در خصوص شرکت یا عدم شرکت در دیدار برنامه‌ریزی شده‌اش با رهبرکوریای شمالی که ممکن است شرمساری سیاسی او را در پی داشته باشدابراز نگرانی نموده و از دستیاران خود مشورت خواسته است.
به نوشته تایمز، دستیاران ترامپ از ابراز تمایل زیاد وی برای دیدار با کیم نگران هستند و بر این باورند که ممکن است کیم با دیدن این تمایل از جانب ترامپ، تضمین‌های کوتاه ‌مدتی را ارائه دهد.
مقامات دولتی امریکا گفته‌اند که اعلام احتمال عدم تمایل کوریای شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای در بدل دریافت کمک اقتصادی از جانب رییس هیئت مذاکره‌کنندگان کوریای شمالی، ترامپ را خشمگین و غافلگیر کرده است.
تایمز می افزاید که، دونالد ترامپ چند روز پیش در تماسی تلفنی با مون جائه این، ریس جمهور کوریای جنوبی از او پرسید که چرا انتشار بیانیه‌های کوریای شمالی به طور عمومی با تضمین‌های شخصی که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به مون داده، مطابقت ندارند.
این تماس سه روز پیش از دیدار ترامپ و مون در واشنگتن صورت گرفت.
کوریای شمالی هفته گذشته و پس از تمرینات مشترک نظامی کوریای جنوبی و امریکا، نشست برنامه‌ریزی شده خود را با کوریای جنوبی لغو کرد و در خصوص لغو دیدار با امریکا نیز هشدار داد.
دیدار رهبران دو کشور قرار است به تاریخ 12 جون در سینگاپور برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала