حمله افراد ناشناس بالای خط لوله انتقال گاز تاپی

© Sputnik / Vladimir Vyatkinحمله افراد ناشناس بالای خط لوله انتقال گاز تاپی
حمله افراد ناشناس بالای خط لوله  انتقال گاز تاپی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های محلی در جنوب افغانستان گفته اند که افراد مسلح ناشناس بالای ماین پاکان که زمینه را برای شروع کار پایپ لاین تاپی آماده می کردند حمله نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " طلوع نیوز" داوود احمدی، سخنگوی والی قندهار گفت که این حمله صبح روز دوشنبه در حالی رخ داده که تیم ماین پاکی در ولسوالی میوند ولایت قندهار به کار مشغول بوده است. او گفت: «قربانیان به ولسوال و پولیس ولسوالی گفته بودند که هیچ مشکلی با طالبان ندارند و به این خاطر نیازی به محافظت از آن ها نیست.
مسیر پایپ لاین تاپی در افغانستان از مناطق وسیعی می گذرد که تحت کنترول طالبان است یا این که آن ها آن جا نفوذ دارند. اما هنگامی که کار این پروژه در افغانستان آغاز شد، طالبان گفتند که به خاطر اهمیت آن برای کشور همکاری می کنند.
با وجود این، بخشی از پایپ لاین تاپی باید در مناطق ناامن جنوب افغانستان ایجاد شود، جایی که گروه های مسلح فعالیت می کنند و وضع امنیتی خراب است.
پروژه پایپ لاین 8 میلیارد دالری گاز موسوم به تاپی قرار است که سالانه حدود 33 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از ترکمنستان با عبور از یک مسیر 1800 کیلومتری از طریق افغانستان به پاکستان و هند برساند. به این پروژه به حیث احیاگر اقتصاد افغانستان در آینده نگریسته می شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала