چین ماموریت فضایی برای تصرف مهتاب را آغاز کرد

© Photo / Illustration by RIA Novosti. Depositphotos, NASAچین ماموریت فضایی برای تصرف مهتاب را آغاز کرد
چین ماموریت فضایی برای تصرف مهتاب را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین دستگاه فضایی را که برای برقراری تماس با کاوشگر فضایی "چنج "4 که در آینده نزدیک به مهتاب پرتاب می‌شود، در نظر گرفته شده، پرتاب نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری چینی شین‌هوا، صبح امروز (21 می 2018) دستگاه فضایی Queqiao بر راکت حامل Long March 4C از پایگاه فضایی شیچانگ در چین پرتاب شده است. این دستگاه 425 کیلوگرام وزن دارد، مجهز به فرستنده‌های فرکانس اس و اکس می‌باشد که باید در نقطه لاگرانژی L2 سیستم زمین — مهتاب (حدود 455000 کیلومتر دو از سیاره)، جایی که در ظرف شش ماه آزمایش صورت خواهد گرفت.قرار است دستگاه Queqiao که در طرف دیگر مهتاب جابجا خواهد شد، برای برقراری تماس در ماموریت فضایی (کاوشگر) Chang'e 4 استفاده شود. قبل از این فضانوردان تنها به طرف قابل مشاهده ماهوارۀ سیاره، سفر نموده بودند.

اگر آزمایش این دستگاه فضایی موفقانه انجام شود، در سال 2018 کاوشگر فضایی Chang'e 4 پرتاب خواهد شد.

دستگاه Queqiao همچنان به آنتن هالندی که قادر به ثبت امواج فرکانس زیر 30 میگاهرتز است، و بازتاب‌دهنده زاویه‌یی لیزری چینی که جهت اندازه‌گیری فاصله میان دستگاه فضایی و پایگاه زمینی استفاده می‌شود، مجهز می‌باشد.

به تاریخ 17 می سال 2018 یک شرکت شخصی چینی برای نخستین بار راکت ساخت خود را به فضا پرتاب نمود. راکت Chongqing Liangjiang Star که توسط شرکت OneSpace Technology ساخته شده است، قادر به انتقال محموله به وزن 100 کیلوگرام به مدار زمین تا فاصله حدود 800 کیلومتر می‌باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала