حمله طالبان بر دو ولسوالی در غزنی و ادامه جنگ شدید

© AP Photo / Noorullah Shirzadaحمله طالبان بر دو ولسوالی در غزنی و ادامه جنگ شدید
حمله طالبان بر دو ولسوالی در غزنی و ادامه جنگ شدید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس غزنی از حمله طالبان مسلح بر ولسوالی‌های جغتو و ده‌یک این ولایت خبر داده و می‌گوید که درگیری سنگین میان طالبان و نیروهای امنیتی کشور ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پولیس ولایت غزنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱ جوزا) می‌گوید که طالبان شب گذشته بر ولسوالی‌های جغتو و ده‌یک این ولایت حمله کردند و درگیری سنگین میان طالبان و نیروهای دولتی، ادامه دارد.
عارف رحمانی، نمایندۀ غزنی در مجلس نماینده‌گان اوضاع ولسوالی‌های ده‌یک و جغتو را نگران کننده می‌داند و می‌گوید که طالبان شب گذشته براین دو ولسوالی، حمله کرده‌اند.
او افزود که ساختمان فرماندهی ولسوالی جغتو سقوط کرده‌است و شماری از نیروهای دولتی، جان باختند.

به گفتۀ او، فرمانده پولیس ولسوالی ده‌یک و فرمانده قطعۀ پولیس ریزرف این ولایت درجنگ با طالبان، جان باختند.
مقام‌های محلی پولیس نیز تأیید می‌کنند که این دو مقام پولیس در این درگیری‌‎ها، جان باختند.

محمد عارف نوری، سخنگوی والی غزنی با تایید حمله طالبان بر دو ولسوالی این ولایت شهادت 12 نظامی به شمول فیض محمد طوفان، قوماندان امنیه ولسوالی ده‌یک و سمونوال حاجی برکت، قوماندان قطعه عملیاتی ریزرف و زخمی‌شدن 15 تن دیگر خبر داده اشت.وی افزوده است که در نتیجه درگیری شماری از طالبان نیز کشته شده اند که تعداد شان هنوز معلوم نیست.

جمشید احمدی، یکتن از فعالین مدنی در ولایت غزنی، با نشر تصاویر دو مسوول نظامی ولایت غزنی از شهادت محمد طوفان، قوماندان امنیه ده یک و حاجی برکت الله، قوماندان قعطه ریزرف در این ولایت خبر داده است.

طالبان با نشر یک خبرنامه، ادعا می‎کنند که ولسوالی‌های جغتو و ده‌یک را تصرف کرده‌اند.

این درحالی‌ست که نیروهای کماندو دو روز پیش برای عقب زدن حملۀ طالبان به ولسوالی اجرستان این ولایت، فرستاده شده بودند.
طالبان روز گذشته نیز ادعا کردند که ادارۀ این ولسوالی را به دست گرفته‌اند.
اخیرأ مقام‌های محلی این ولایت از تهدیدها در برابر ولسوالی‌های نا امن این ولایت هشدار داده بودند و گفته بودند که اگر حکومت دربارۀ این تهدهدها اقدام نکنند، بیشتر بخش‌های ولسوالی‌های نا امن این ولایت، به دست طالبان سقوط خواهند کرد.

قابل یادآوریست اواسط هفته گذشته گروه طالبان به شهر فراه حمله کردند و موفق شدند از کمربندهای امنیتی عبور کنند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف در آوردند هر چند این استقرار کوتاه بود اما با رسیدن نیروهای کمکی دولت و پشتیبانی هوایی نیروی‌های خارجی، مهاجمان مجبور به عقب نشینی شدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала