کشف حریص ترین سیاه‌چاله در کهکشان ما

© Photo / NASA/JPL-Caltechکشف حریص ترین سیاه‌چاله در جهان
کشف حریص ترین سیاه‌چاله در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان آستروفیزیک آسترالیا سیاه‌چاله را در خارج از منظمومه شمسی کشف نموده اند که اندازه آن در حدود تجمع 20 میلیارد ستاره است و هر یک میلیون سال قادر است یک در صد بزرگتر شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله منتشره درمجله Publications of the Astronomical Society of Australia این سیاه‌چاله به خاطر گازهای موجود در آن، روزانه گرما و اصطکاک زیادی تولید می‌کند و هزاربار نورانی‌تر از یک کهکشان کامل است و نور آن می‌تواند با روشنایی تمام ستاره‌های آسمان برابری نماید.
"کریستین ولف"(Christian Wolf) از دانشکده نجوم و آستروفیزیک "دانشگاه ملی استرالیا"(Australian National University) گفت: این سیاه‌چاله عظیم بسیار سریع رشد می‌کند. اگر این سیاه‌چاله در مرکز منظومه شمسی قرار میداشت، روشنایی آن 10 برابر یک مهتاب کامل می بود. 

تشعشعات در افتاب - اسپوتنیک افغانستان
کشف سیاه چاله بزرگ خطر ناک در آفتاب

بیشتر انرژی حاصل از "(quasar) یا سیاه‌چاله، نور ماوراء بنفش و امواج اشعه ایکس است. کارشناسان بر این باورند اگر این سیاه‌چاله در کهکشان راه شیری قرار می داشت، زندگی بر روی زمین را غیر ممکن می کرد.
نوری که توسط تلسکوپ اسکای مپر شناسایی شد توسط تلسکوپ فضایی آژانس فضایی اروپا بنام "گایا"(Gaia)تأیید شد.
وولف افزود: این چنین سیاه‌چاله‌های عظیم و در حال رشد بسیار کمیاب هستند و چندین سال است که ما با تلسکوپ اسکای مپر به دنبال آنها هستیم. هدف ما این است تا بتوانیم سیاه‌چاله‌های عظیم دیگری که سرعت رشد بیشتری دارند را کشف کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала