کشنده ترین ویروس جهان ثبت شد

© Fotolia / fotoliaxrenderکشنده ترین ویروس جهان ثبت شد
کشنده ترین ویروس جهان ثبت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی صحت هشدار داده است که این ویروس می تواند باعث اپیدمی جهانی شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشره در مجله علمی" " Science Alert در جنوب هند، حداقل 9 جان شان را از اثر یک بیماری عفونی خطرناک از دست دادند. منشاء این بیماری ویروس کشنده «Nipha» بوده است. این ویروس باعث التهاب مغز و بیماری های تنفسی می شود.
سازمان جهانی صحت هشدار داده است که این ویروس می تواند باعث اپیدمی جهانی شود. در حال حاضر دارو و همچنین اکسن ضد این ویروس موجود نیست. گفته می شود که ا 40 تا 75 درصد افراد مبتلا به این بیماری شانس برای زنده ماندن را از دست می دهند.
ویروس (Nipah Virus)عامل این بیماری است. این ویروس از جمله ویروس های مشترک و قابل انتقال بین حیوان و انسان (زئونوز) است و در کشورهای آسیای جنوب شرقی دیده می شود.
بیماری Nipha با علایمی شبیه به آنفلوانزا آغاز می گردد و ممکن است به التهاب مغز (انسفالیت)، اغما (کما) و مرگ در 40 تا 75 درصد از بیماران منجر گردد.
این بیماری نخستین بار در سال 1999 میلادی در 250 نفر از ساکنان مالیزیا و سنگاپور با علایم التهاب مغز و تب دیده شد. ویروس Nipha به طور طبیعی در خفاش های میوه خوار آسیای جنوب شرقی دیده می شود؛ اما خفاش ها به این بیماری مبتلا نمی شوند. خفاش ها ویروس را در بزاق و ادرار خود دفع می کنند و ممکن است میوه هایی را که مورد مصرف انسان یا حیوانات قرار می گیرند، آلوده سازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала