لالی حمیدزی: حکومت 4 میلیون شناس‌نامه‌ی جعلی توزیع کرده است

© Photo / M.Naderiلالی حمیدزی: حکومت 4 میلیون شناس‌نامه‌ی جعلی توزیع کرده است
لالی حمیدزی: حکومت 4 میلیون شناس‌نامه‌ی جعلی توزیع کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از نمایندگان مردم قندهار در مجلس نمایندگان می‌گوید که حکومت 4 میلیون شناس‌نامه‌ی جعلی را برای تقلب در انتخابات توزیع کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، لالی حمیدزی نماینده‌ی مردم قندهار در نشست امروز(چهارشنبه، 2 جوزا) مجلس گفت که حکومت وحدت ملی حدود 4 میلیون شناس‌نامه‌ی جعلی را در ولایت‌های مختلف توزیع کرده است.
او افزود که حکومت می‌خواهد با استفاده از ثبت این شناس‌نامه‌ها در فهرست رأی دهندگان، نماینده‌های دلخواه خود را به پارلمان آینده بفرستد.

واکنش تند داکتر عبدالله با نصب برچسب بر کاپی تذکره - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند داکتر عبدالله در برابر نصب برچسب بر کاپی تذکره

آقای لالی گفت که بر اساس آمارها تا هنوز 26 هزار نفر در روند ثبت‌نام رأی دهندگان شرکت کرده‌اند، اما کمیسیون ارقام ثبت نام شوندگان را 2 میلیون نفر اعلام کرده است که خود نمونه‌ی بارز از جعل است.
عبدالرحمان رحمانی، نماینده‎ی مردم بلخ نیز گفت که اسنادی وجود دارد که در بعضی ولایات از یک تا سه هزار شناسنامه به گونه غیابی در دست‌رس تعدادی از نمایندگان قرار گرفته است.
آقای رحمانی افزود:"مسوولان توزیع شناس‌نامه و کمیسیون انتخابات به این افراد اطمینان داده‌اند که در مناطق آنان، کسی رسیده نمی‌تواند و زمان کافی هم وجود ندارد، لذا شما این شناسنامه‌ها را در روند انتخابات استفاده کنید".
به گفته‌ی او"شماره مسلسل استیکر" هم ازسوی کارمندان کمیسیون فروخته می‌شود "به گونه مثال به این افراد گفته می‌شود که از شماره 2555 تا استیکر شماره 3555 مربوط شما می‌شود".
جعفر مهدوی نماینده‌ی مردم کابل نیز گفت که ریاست جمهوری در کار کمیسیون دخالت می‌کند و این مسأله به نگرانی جدی مردم مبدل شده است.
آقای مهدوی افزود، اختلافات برخی کمیشنران با ارگ ریاست جمهوری نمونه کوچکی از دخالت‌های ارگ و شورای امنیت در کار کمیسیون انتخابات است.
به گفته‌ی او، تعیینات مقامات نظامی و ملکی به مداخله ریاست جمهوری انجام می‌شود تا بتواند تقلب را در انتخابات آینده رقم بزند.
این نمایندگان از مجلس خواستند که جلو مداخلات و تلاش ارگ ریاست جمهوری برای مهندسی کردن انتخابات آینده پارلمانی را از همین اکنون بگیرد وگرنه نتایج انتخابات پر از تقلب مورد قبول مردم نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала