نقش رسانه‌های اجتماعی در رشد فرهنگ خودیاری در افغانستان

© J.A.Kنقش رسانه‌های اجتماعی در رشد فرهنگ خودیاری در افغانستان
نقش رسانه‌های اجتماعی در رشد فرهنگ خودیاری در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان به تاریخ 25 ثور در اولین ساعات حمله‌ به مرکز شهر فراه، تصاویر و ویدیو‌های یک سرباز را در رسانه‌های اجتماعی هم ‌رسانی کردند.

به گزارس اسپوتنیک به نقل از رسانه های افغانستان، محمد موسی نان‌آور خانواده پر جمعیت خود بود و اکنون فقط یکی از اعضای این خانواده‌ مشغول کار است تا چرخ روزگار را بچرخاند. گفته می‌شود که این خانواده با مشکلات زیادی مواجه است.
هم ‌زمان با پخش این گفته و خبر شهادت او، تصاویری از دختر خُردسال محمد موسی نیز در رسانه‌های اجتماعی هم‌رسانی شد که زار زار بر پیکر بی‌جان پدر می‌گرید و گروه طالبان را نفرین می‌کند.
شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی افغانستان با توجه به این ویدیو‌ها و تصاویر نوشته‌اند که باید فراتر از ابراز احساسات، برای خانواده این سرباز کاری کرد.
کاربران متعدد در باره این حادثه غیر انسانی و وحشتناک، احساس درونی خود را بیان داشته اند.
شماری هم با اشتراک‌گذاری حساب بانکی از مردم خواستند که کمک نقدی کنند و وعده دادند که حساب‌دهی شفاف داشته باشند و امروز، روز پایان این کمپاین بوده است.
هم‌زمان با ختم این کمپاین، به ‌خاطر ماه رمضان، شماری از جوانان در بزرگ ‌شهر‌ها به ویژه در شهر کابل کمپاین‌های متعدد جمع‌آوری کمک برای خانواده‌های بی‌بضاعت را در نقاط مختلف راه‌اندازی‌کرده‌ و خواستار سهم‌گیری شهروندان در این برنامه‌ شده‌اند. جوانانی زیادی به طور رضاکارانه مصروف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای افراد نیازمند هستند.
این فرهنگ‌(فرهنگ تعاون اجتماعی‌) در افغانستان از چند سال به این‌سو پر رنگ شده‌است؛ طوری که در پی هر واقعه و اتفاق، این شهروندان افغان ‌بوده‌اند که در صف اولین کمک‌رسان‌ها برای هم‌وطنان‌شان ایستاده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала