استخراج معادن/ منبع اصلی درآمد داعش در افغانستان

© AP Photo / Seivan Selimاستخراج معادن/ منبع اصلی درآمد داعش در افغانستان
استخراج معادن/ منبع اصلی درآمد داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گروه بین المللی حقوق بشر گزارش داده که تروریستان داعش در افغانستان، با استخراج غیرقانونی مواد معدنی، سالانه صدها هزار دالر امریکایی درآمد دارند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه بین المللی حقوق بشر ضمن اعلام این مطلب می گویند: تروریستان داعش در افغانستان، با استخراج غیرقانونی پودر تلک (بورکس)، سالانه صدها هزار دالر امریکایی درآمد دارند که بیشتر آن از مسیر های مختلف به اروپا و ایالات متحده می رسد.
طبق آمار وزارت معدن و صنایع، حدود 500هزار تُن تلک مورد استفاده در محصولات از رنگ آمیزی گرفته تا پودر کودکان، در سال روان تا ماه مارچ، از افغانستان صادر شده است.
در گزارش گروه موسوم به شاهد جهانی آمده است که تقریباً تمام پودر استخراج شده به پاکستان صادر شده و از آنجا به سایر کشور ها انتقال یافته است.
بیش از یک بر سه حصۀ واردات تلک ایالات متحده نیز از پاکستان وارد می شود و بیشتر تلک مورد نیاز کشور های اروپایی نیز از پاکستان تامین می گردد.
استخراج غیرقانونی معادن و سنگ های قیمتی چون لاجورد، یکی از منابع عمده و بزرگ تمویلی طالبان بوده و گزارش گروه شاهد جهانی حاکی از آنست که جنگجویان گروه داعش برای کنترول بر معادن ننگرهار مبارزه می کردند.
ولایت ننگرهار، ذخایر بزرگ تلک و مواد معدنی چون کرومیت و سنگ مرمر را دارا بوده و در مسیر بزرگترین جادۀ قاچاق مواد مخدر و سایر کالای قاچاق موقعیت دارد.
این گزارش همچنان به نقل از یک فرماندۀ ارشد تروریستان گروه داعش که نامی از آن ذکر نشده می نگارد که برای آن گروه کسب کنترول بر معادن ننگرهار از سایر گروه های مسلح در ننگرهار، اولویت داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала