روسیه در بخش مجتمع های راکتی دافع هوا در جهان پیشتاز است

© Sputnik / Mikhail Mokrushin /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه در بخش مجتمع های راکتی دافع هوا در جهان پیشتاز است
روسیه در بخش مجتمع های راکتی دافع هوا در جهان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های غربی مجتمع راکتی دافع هوای S-500 روسیه را بی نظیر خوانده اند. کارشناس نظامی، دگروال متقاعد ویکتور بارانتیسف در مصاحبه با رادیو Sputnik راجع به ویژه گی های خاص مجتمع راکتی دافع هوای روسیه معلومات داد.

نشریه « Military Watch Magazine» می نویسد، آغاز تولید مسلسل مجتمع راکتی دافع هوای S-500 «پرومیتی» به حادثه مهم برای روسیه و شرکای نظامی آن مبدل خواهد گشت. فعلاً برای تامین دفاع ضد راکتی مسکو سیستم های موجودS-400  ، S-300V و A-135 کافی می باشند، ولی برای دفع تهدیدهای نو عصری سازی تسلیحات دفاع ضد راکتی ضروری است.

© Sputnik / Kirill Kallinikovروسیه در بخش مجتمع های راکتی دافع هوا در جهان پیشتاز است
روسیه در بخش مجتمع های راکتی دافع هوا در جهان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه در بخش مجتمع های راکتی دافع هوا در جهان پیشتاز است

در مقاله گفته شده، از همینرو پیشبرد امور طراحی S-500 تا آخر — وظیفه دارای اهمیت استراتیژیک برای روسیه محسوب می شود، به خاطریکه کشورهای غربی بر طرح راکت های فوق العاده سریع تر از سرعت صوت و بین القاره یی بالیستیکی بیشتر از همه اتکا نموده اند.

پارتل خاطرنشان می سازد:« به این ارتباط S-500 وسیله ارزشمند خواهد بود. سیستم باید به اولین پلتفورم در جهان مبدل گردد که توان دفع حملات راکت های فوق العاده سریعتر از صورت دارا می باشد».

سیستم S-500 به نسل جدید سیستم های راکتی دافع هوای «زمین به هوا» مربوط می باشد. این سیستم مجتمع همه گانی فعالیت دور برد و پیشگیری مرتفع با پوتنسیال بلند دفاع ضد راکتی می باشد و میتواند راکتی های بالیستیکی را هدف قرار دهد.

به اساس معلومات منابع آزاد، S-500 شعاع فعالیت نابودسازی اهداف در فاصله 600 کیلومتری دارد و میتواند تا ده هدف بالیستیکی فوق العاده سریعتر از صوت را که با سرعت تا هفت کیلومتر در ثانیه پرواز می کنند، کشف و نابود سازد.

مبصر نظامی روزنامه «کمسومولسکایا پراودا»، دگروال متقاعد ویکتور بارانتیسف در مصاحبه با رادیو Sputnik راجع به ویژه گی های خاص مجتمع راکتی دافع هوای  S-500 معلومات داد.

بارانتسیف گفت:« آنچه که راجع به آن آنقدر زیاد و طی مدت طولانی صحبت میکردند، وارد مرحله عملی میشود — در دو کارخانه نظامی روسیه با شدت تمام کار بالای مونتاژ مجتمع دافع هوای نسل جدید، بصورت شرطی، نسل پنجم، جریان دارد که بنام S-500 یا «پرومیتی» یاد خواهد شد. و در اینجا باید گفت که هر سلاح نو بر جای کاملاً خالی بوجود نمی آید — این انکشاف بعدی S-400، ولی با مشخصات کاملاً جدید کیفی و در برخی جاها با نقاط اصولاً جدید، خواهد بود. بطور مثال، راکت های S-500 ترکیبی خواهند بود، تا انتخاب کرد که کدام راکت این یا آن هدف را باید نابود سازد. متخصصین ما نسبت به این مساله برخورد بسیار مناسب در پیش گرفته اند. و این یکی از ویژه گی های مختص این مجتمع می باشد. دوم اینکه — این مجتمع با تفاوت از S-400 برد بسیار زیاد نابودسازی اهداف — تا 600 کیلومتر دارا می باشد. اما، شاید، قوی ترین خصوصیت S-500 این باشد که میتواند اهداف را تثبیت کند که در فاصله بیشتر از 2000 کیلومتر قرار داشته باشند. چنین مجتمع ها را هیچکس ندارد».

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه در بخش مجتمع های راکتی دافع هوا در جهان پیشتاز است
روسیه در بخش مجتمع های راکتی دافع هوا در جهان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه در بخش مجتمع های راکتی دافع هوا در جهان پیشتاز است

به گفته او، حتی امریکا هم فعلاً توانایی ساختن چیزی شبیه چنین مجتمع راکتی دفاع هوایی را ندارد.

کارشناس نظامی گفت:« روسیه در بخش انکشاف مجتمع های راکتی دفاع هوایی بطور محکم مواضع پیشتاز در جهان احراز میکند. امریکایان حتی برای ساختن S-300 ما سعی میکردند، و آنها چه کارهای نمی کردند و جهت ساختن نمونه مشابه این سلاح تلاش می ورزیدند، ولی موفق نشدند. فعلاً آنها در سطح همان راکت های عصری شده Patriot باقی مانده که نظر به مشخصات تخنیکی خود حتی از مجتمع های S-300 بسیار عقب مانده، چه رسد به S-400 و S-500».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала