هشدار کوریای شمالی به امریکا

© AFP 2023 / John Macdougallهشدار کوریای شمالی به امریکا
هشدار کوریای شمالی به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی آماده تجدید امکان برگزاری نشت با ایالات متحده امریکا است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کوریای شمالی اعلام کرد که کوریای شمالی آماده است تا امکان برگزاری نشست با ایالات متحده امریکا را بررسی کند.

زمان و مکان دیدار ترامپ و کیم جونگ اون اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
زمان و مکان دیدار ترامپ و کیم جونگ اون اعلام شد

وزارت امور خارجه کوریای شمالی در پیامی که توسط Kcna منتشر شد، یاآور می‌شود که سرنوشت جلسه که میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ قرار است در 12 ماه جون برگزار شود کاملاً وابسته به ایالات متحده امریکا است.
دیپلمات‌های کوریای شمالی گفتند: "این که ایالات متحده امریکا با ما در مذکرات یا درگیری هسته‌ای با ما ملاقات می‌کند به طور کامل بستگی به تصمیم‌ و رفتار امریکا دارد و اگر ایالات متحده امریکا به خاطر این‌که اعتماد به نفس مار را صدمه دهد و به اقدامات غیرقانونی و ظالمانه خود خاتمه دهد رهبر ما نشست که قرار است برگزار شود را بررسی خواهد کرد".
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در 18 ماه می سال جاری به رهبر کوریای شمالی هشدار داد و گفت که اگر دو کشور با هم دیگر به توافق نرسند امکان تکرار شدن "سناریوی لیبی" با رهبر کوریای شمالی خواهد بود اما اگر رهبر کوریای شمالی در صورتی که وعده خود را برای از بین بردن سلاح‌های هسته‌ای حفظ کند سرنوشت رهبر لیبی معمر قذافی به کیم جونگ اون نمی‌رسد و اگر توافقی بین دو کشور صورت بگیرد، رهبر کوریای شمالی «بسیار خوشبخت خواهد شد".
روز 22 ماه می مایک پنس، معاون ریاست جمهور امریکا ضمن هشدار درباره امکان برهم خوردن دیدار رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی اعلام کرد: اگر کیم جونگ اون فکر کند می‌تواند با ترامپ بازی کند، مرتکب اشتباه بزرگی شده است".
قرار است دیدار سران امریکا و کوریای شمالی روز 12 جون در سنگاپور برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала