واکنش مسکو به گزارش سقوط طیاره مسافربری MH17

© AP Photo / Dmitry Lovetskyواکنش مسکو به گزارش سقوط طیاره مسافربری MH17
واکنش مسکو به گزارش سقوط طیاره مسافربری MH17 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که روسیه ناامید است که وضعیت مربوط به تحقیق در مورد فاجعه بوئینگ MH17 تغییری نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفته است روسیه ناامید است که وضعیت در مورد حادثه فاجعه بار بونینگ MH17 هیچ تغییری نکرده است.
وی خاطر نشان ساخت، اگر چه روسیه در واقع تنها کشور است که اطلاعات قابل اطمینان را ارایه می‌دهد و همه اطلاعات جدید را افشار می‌کند اما در نتیجه این همه اطلاعات داده شده از طرف آنها (شورای ایمنی هالند که تحقیقات خود را پیرامون علل سقوط طیاره مسافربری مالزیایی در خاک اوکراین انجام می‌دهند) ندیده گرفته می‌شود.

کارشناسان آلماز آنتی: بوئینگ مالزیایی از اراضی تحت کنترل کییف سرنگون شد - اسپوتنیک افغانستان
"بوئینگ" مالزیایی ممکن توسط "Bukov" که در تشکلیل قوای مسلح اوکراین است سقوط داده شده

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد نتایج دفتر دادستان هلند بر اساس اطلاعات داده‌های اوکراین است و مطابق به منافع این کشور است که خود اوکراین طرف ذیعلاقه می‌باشد.

وی اضافه کرد در ابتدا روسیه برای کمک و همکاری تحقیقات در مورد علل سقوط این طیاره مسافربری به محققان بین‌المللی ارایه داده بود ولی توسط محققان بین المللی مسکو را از مشارکت کامل در روند تحقیق حذف کردند. در عین حال، اوکراین را عضو یک تیم تحقیقاتی مشترک شامل ساختند و به همین دلیل به اوکراین فرصت دادند تا برای ایجاد شواهد و تبدیل پرونده به نفع خود کار کند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با رد گزارش این تیم تحقیقاتی می گوید: "روسیه از اینکه از آغاز تحقیقات تاکنون هیچ چیز در مورد سقوط این هواپیما تغییر نکرده سرخورده است. نتیجۀ تحقیقات توسط این تیم هلندی نشان می دهد که این تحقیقات بر انگیزه های سیاسی متمرکز شده است. اتهامات بی اساس و نشاندن گمانه زنی ها و تمایلات به جای واقعیت تبدیل به یک عادت در میان همکاران غربی ما شده است. تا به کی آنها می خواهند به این رفتار ادامه بدهند؟"
همچنان روسی امیداواراست که پس از روسیه اطلاعات اولیه رادار را به تیم تحقیقاتی مشترک بوئینگ MH17 داده است امیدوار است که وضعیت تغییر خواهد کرد و تیم تحقیقاتی بتوانند عامل اصلی این قضیه را تراژدی را شناسائی کنند.
یک فروند طیاره مسافربری متعلق به خطوط هوایی مالزی به طرز مشکوکی در شرق اوکراین سرنگون شد. در پی این حادثه ناگوار که به قیمت جان هر 298 نفر سرنشین این پرواز تمام شد، کی یف و جدایی طلبان انگشت اتهام خود را بسوی یکدیگر نشانه رفتند.

© Sputnik / Andrey SteninМодель самолета, найденная на месте крушения лайнера Boeing 777 Малайзийских авиалиний в Донецкой области
Модель самолета, найденная на месте крушения лайнера Boeing 777 Малайзийских авиалиний в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان
Модель самолета, найденная на месте крушения лайнера Boeing 777 Малайзийских авиалиний в Донецкой области

با اصرار جامعه بین الملل و موافقت جدایی طلبان شرق اوکراین، یک هیات تحقیقاتی هر چند با تاخیر ولی چندین بار از محل سرنگونی هواپیما (به شعاع حدودا پنجاه کیلومتر) بازدید کرد و سناریوهایی متعددی در مورد چرایی سقوط بوئینگ 777 مطرح شد.
اما در نهایت در گزارش پایانی هیات تحقیق که در لاهه هلند منتشر شد، علت سرنگونی پرواز ام.اچ.17
مورد اصابت قرار گرفتن از جانب سامانه راکتی زمین به هوای ساخت روسیه (بوک)، عنوان شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала