دو ولسوالی فاریاب تحت محاصره قرار دارد

© Sputnik / JAKدو ولسوالی فاریاب تحت محاصره قرار دارد
دو ولسوالی فاریاب تحت محاصره قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظام الدین اگر نیروهای ما که در محاصره استند کشته شوند مقامهای محلی پولیس و اردو را در فاریاب می کشم

یکتن از قوماندانان خیزش‌های مردمی و از چهره‌های نزدیک به جنرال دوستم، می‌گوید که اگر شماری از نیروهایش که در محاصره قرار گرفته اند، کشته شوند، او مقام‌های محلی، پولیس و ارتش را در فاریاب خواهد کشت.
اسپوتنیک به نقل از طلوع، بعد از تشدید نبردها در ولایت فاریاب، اکنون شماری از نماینده‌گان این ولایت، می‌گویند که دامنۀ این نبردها تا حومه‌های میمنه، مرکز این ولایت رسیده است.
به گفتۀ آنان، ده‌ها تن از نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی در ولسوالی‌های شیرین‌تگاب و خواجه سبزپوش، در محاصرۀ طالبان قرار دارند.
همزمان با این، شماری از نماینده‌گان شوراهای ولایتی، احزاب سیاسی و فعالین جامعه مدنی فاریاب ازبهر این نگرانی‌ها، روزگذشته نشستی را در این ولایت برگزار کردند.

سقوط یک پاسگاه ارتش ملی بدست طالبان در گورزاد فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
سقوط یک پاسگاه ارتش ملی بدست طالبان در گورزاد فاریاب

نظام الدین قیصاری، یکی از قوماندانان خیزش‌های مردمی و از چهر‌ه‌های نزدیک به جنرال دوستم، در این نشست هشدار داده که اگر نیروهایش که در محاصره استند، کشته شوند، او مقام‌های محلی پولیس و اردو را در فاریاب خواهد کشت: «اگر یکیش مُرد همۀ تان را خودم می کُشم. اگر نکشتم من بچه پدر نباشم! امشب اگر شیرین تگاب سقوط کرد من اگر دست شمارا بسته نکردم، بشنود رییس جمهور، بشنود وزیر داخله و دیگر کلان ها».
در همین حال، جنرال مومن اندر، قوماندان لوای قول اردوی ۲۰۹شاهین، نیز از افزایش تهدیدات امنیتی در فاریاب ابراز نگرانی می‎کند: «وضعیت شیرین تگاب و خواجه سبز پوش فوق العاده وخیم است، ما درخواست یک تولی کماندو کردیم».
اما محمد رادمنش، سرپرست دفتر سخن‌گوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که نیروهای امنیتی در فاریاب تلاش دارند تا تهدیدهای امنیتی را عقب بزنند: «در ولایت فاریاب قطعات به شکل خوب اکمال شده اند و نیروهای اضافی هم به آنجا رفته اند حتا در ولسوالی شیرین تگاب و خواجه سبز پوش بسیار به شکل خوب دفاع شده است».
بیشیر احمد ته‌ینج، یکی از نماینده‌گان ولایت فاریاب در پارلمان، می‌گوید که اگر حکومت برای مهار تهدیدهای هراس افگنان در این ولایت بی‌درنگ اقدام نکند، دامنۀ این ناامنی‌ها در بخش‌های دیگر فاریاب نیز گسترش خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала