مقایسه قدرت زیردریایی " یوری دولگوروکی"روسیه با بمب اتمی هیروشیما + ویدیو

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر مقایسه قدرت زیردریایی " یوری دولگوروکی"روسیه با بمب اتمی هیروشیما + ویدیو
مقایسه قدرت زیردریایی  یوری دولگوروکیروسیه با بمب اتمی هیروشیما + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا قدرت زیردریایی " یوری دولگاروکی" روسیه را با 160بمب پرتاب شده بر هیروشیما مقایسه کرد

به گزارش اسپوتنیک، " هانس کریستنسن" سرپرست پروژه اطلاعات بر روی سلاح های هسته ای فدراسیون دانشمندان ایالات متحده در توییتر خود نوشت:" قدرت آتش عصری ترین زیردریایی " یوریدولگوروکی" روسیه معادل به 160 بمب پرتاب شده امریکا، بر هیروشیما می باشد.
به گفته وی، در 20 ثانیه، چهار راکت R-30 "Bulava-30 می تواند همزمان شلیک شود. به این معنا که در یک دقیقه 16 راکت شلیک شده می تواند.
کارشناس نظامی نوشت: چهار " راکت بولاوا" قادر به حمل 24 کلاهک با ظرفیت مجموعی24 هزارکیلوتن است. چنین شاخصی "معادل به 160" بمب پرتاب شده بر هیروشیما محاسبه می گردد. 

​ 
ارتش روسیه با انتشار بیانیه‌ای، روز سه شنبه اعلام کرد که 4 راکت بالستیک قاره‌پیمای بولاوا را از یک زیردریایی هسته‌ای با موفقیت شلیک کرده است.
این 4 راکت که توسط زیردریایی هسته‌ای یوری دولگوروکی از عمق آب‌های دریای سفید در شمال غربی روسیه شلیک شدند به هدف نظامی مورد نظر در شبه جزیره کامچاتا در خاور دور روسیه اصابت کردند.
این اولین بار است که نیروی دریایی روسیه این تعداد راکت ها رااز چنین زیردریایی شلیک می‌کند.  

زیردریایی هسته‌ای یوری دولگوروکی که 14720 تن وزن دارد از کلاس بری Boreï است که مشخصا برای شلیک راکتهای بالستیک قاره پیما طراحی شده است. این زیردریایی اولین بار در سال2009 آزمایش شد.
طول زیردریایی 170 و عرض آن بیش از 13،5 متر است و سال 2013در خدمت نیروی دریایی شمال روسیه قرار دارد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала