حوثی های یمن در روند صلح شرکت می کنند

© AP Photo / Hani Mohammedحوثی های یمن در روند صلح شرکت می کنند
حوثی های یمن در روند صلح شرکت می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حوثی ها با ارسال نامه ای به سازمان ملل شرایط شان را برای حل و فصل صلح آمیز درگیری های یمن اطلاع دادند.

یمن - اسپوتنیک افغانستان
انتقام حوثی ها از سعودی
به گزارش اسپوتنیک، خالد الیمانی وزیر امور خارجه جدید یمن و نماینده دائم پیشین این کشور در سازمان ملل اعلام کرد، که نیروهای حوثی عضو جنبش شیعی انصارالله با ارسال نامه ای به سازمان ملل موافقت شان را با شرایط حل و فصل صلح آمیز درگیری در یمن را اطلاع دادند.

الیمانی این مطلب را در نخستین مصاحبه اش پس از انتصاب به سمت وزیر خارجه با شبکه تلویزیونی «العربیه» اعلام و خاطرنشان کرد که حوثی ها قبول کرده اند از شهرهای تصرف شده خود عقب نشینی نموده و سلاح هایشان را تحویل دهند.
الیمانی روز چهارشنبه به سمت وزیر امور خارجه یمن منصوب شده و جای عبدالمالک المخلافی را گرفت که از سال 2015 تا به حال این سمت را عهده دار بود.

یادآوری می کنیم، که درگیری ها در یمن از سال 2014 ادامه دارد. در یک طرف این کشمکش ها نیروهای حوثی جنبش شیعه انصارالله و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور رسمی این کشور قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی این کشور را برعهده دارد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را زیر کنترل دارند به طور غیر رسمی پشتیبانی می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала