هدف ناتو از افزایش نیرو ها در افغنستان چیست؟

© AFP 2023 / Paul J. Richardsهدف ناتو از افزایش نیرو ها در افغنستان چیست؟
هدف ناتو از افزایش نیرو ها در افغنستان چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو تاکید می‌کند که افزایش شمار نیروهای این سازمان در افغانستان به هدف ازسرگیری ماموریت جنگی نه بلکه آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای افغانستان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفته است که شماری از اعضای سازمان ناتو تصمیم گرفته‌اند که شمار نیروهای خود در افغانستان را افزایش دهند.
استولتنبرگ، ضمن تاکید بر افزایش توانایی و ظرفیت نظامیان افغانستان گفت که افزایش نیروهای ناتو در افغانستان نیز در همین راستا صورت گرفته است.
وی افزود که هدف از افزایش نیروهای ناتو در افغانستان از سرگیری ماموریت جنگی نیست، بلکه آموزش و مشورت دهی نیروهای امنیتی افغانستان است.
به گفته استولتنبرگ، شماری از متحدان ناتو تصمیم دارند تا نیروهای خود را در افغانستان افزایش دهند. این درحالی است که پیشتر آلمان و انگلیس از افزایش نیروهای‌خود در افغانستان خبر داده بودند.
بر اساس آمارها، هم اکنون بیش از 980 نظامی آلمانی و 600 نظامی انگلیس، در افغانستان مستقر هستند. آلمان در نظر دارد شمار نظامیان خود در افغانستان را به 1300 تن افزایش دهد.
در همین حال، دبیر کل ناتو اعلام کرد که هدف اساسی حضور آنها در افغانستان، آموزش و افرایش توانایی نیروهای این کشور در مبارزه با طالبان و تروریسم است.
به گفته وی هرچند افغانستان هم اکنون با چالش‌های جدی دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما نیروهای امنیتی این کشور توانمند شده و مسئولیت تامین امنیت کشورخود را به عهده دارند.
لازم به ذکر است که قرار است نشست سران ناتو، در تاریخ 11 و 12 ماه جولای سال جاری در بروکسل برگزار شود. در این نشست، در مورد افزایش نیروهای ناتو در افغانستان تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.
بر اساس آمارها، در حال حاضر بیش از 15 هزار و 600 نیروی خارجی، در افغانستان حضور دارند

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала