تحرکات نیروهای مسلح روسیه در سراسر جهان

© Sputnik / Georgiy Zimarev /  مراجعه به بانک تصاویر تحرکات نیروهای مسلح روسیه در سراسر جهان
تحرکات نیروهای مسلح روسیه در سراسر جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چارلی گااو (Charlie Gao) در مقاله منتشره در نشریه «نشنل انتیریست»، چاپ امریکا می نویسد، وقتیکه صحبت راجع به تحرکات هوایی مطرح میگردد، پس نیروهای مسلح روسیه بعد از اردوی امریکا در درجه دوم قرار دارند.

طبق گزارش راجع به نیروهای مسلح و تسلیحات (Military Balance Report) سال 2018، نیروی هوایی روسیه 177 طیاره متوسط و سنگین دارد. برای مقایسه باید گفت که ایالات متحده 658 طیاره این نوع دارد، چین — 84، فرانسه — 46 و انگلستان — 44 طیاره ترانسپورتی نظامی دارد. قوای ترانسپورت هوایی روسیه موثریت خود را در عملیات جنگی اخیر در سوریه نشان داد، اما چنین قوای زیادی هوایی چگونه در کشور بوجود آمده میتوانست که مدت زمان زیادی توجه خود را به نیروهای زمینی مبذول میداشت؟ این کشور چگونه امکانات بی نظیر دارا می باشد؟

© Sputnik / Vitaliy Timkivچین و روسیه: کی ماشین های بهرتر محاربوی دیسانت دارد؟
چین و روسیه: کی ماشین های بهرتر محاربوی دیسانت دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
چین و روسیه: کی ماشین های بهرتر محاربوی دیسانت دارد؟

یکی از مشوق های عمده که به ایجاد نیروی قوی ترانسپورت هوایی مساعدت نموده، نیروی خاص دیسانت هوایی در ترکیب اردوی روسیه می باشد که از نیروهای زمینی جدا اند. این شبیه قول اردوی پیاده نظام امریکا است که میتوان آن را نیروهای ویژه سفربری عکس العمل سریع خواند — کندک سفربری افراد پیاده بحری امریکا برای سوق شدن سریع به هر نقطه جهان آماده می باشد — در اساس نیروی دیسانت هوایی عین نظریه قرار دارد. طیاره عمده ترانسپورت نظامی روسیه Il-76 می باشد که بطور خاص برای قوای دیسانت هوایی به مثابه طیاره ترانسپورتی و طیاره دیسانت هوایی طراحی شده است.

© Sputnik / VDV Press service/ Igor Rudenkoتحرکات نیروهای مسلح روسیه در سراسر جهان
تحرکات نیروهای مسلح روسیه در سراسر جهان - اسپوتنیک افغانستان
تحرکات نیروهای مسلح روسیه در سراسر جهان

در داخل نیروی دیسانت هوایی دسته های خاص پاراشوتی دیسانت عکس العمل سریع وجود دارند. این دسته ها باید قطعات زمینی موتریزه سبک پیاده جابجا سازند که از طیاره توسط پاراشوت دیسانت میشوند. طیاره Il-76 میتواند در بخش دم خود سه ماشین محاربوی دیسانت هوایی پیاده منتقل سازد — این برای تجهیز یک قطعه دیسانت هوایی کافی است. یکی از آخرین نوع طیاره Il-76 — Il-76MD-90A می باشد که توسط بال ها و انجن قوی تر تجهیز شده که توان حمل وزن افزوده شده ماشین محاربوی BMD-4 را دارا می باشد. در نوع اولی این طیاره توپ 23- ملی متری دافع هوا وجود دارد که میتواند بر طیارات شکاری آتش بگشاید.

قوای دیسانت هوایی همچنان در عملیات مقابله با شورشیان شرکت می ورزند و حمایت نظامی — وظیفه مهم، با درنظرداشت وسعت عظیم خاک روسیه، را تحکیم می بخشد.

نیروی هوایی روسیه طیارات سنگین ترانسپورت نظامی ان-124 نیز دارند که توان حمل تخنیک سنگین دارند و عمده تاً برای حمل و نقل مهمات و تخنیک سنگین در بحر و خشکه استفاده میشوند.

در عین حال امکانات دیسانت پاراشوتی در نیروهای هوایی امریکا عمده تاً به قوای پیاده و ماشین های سبک محدود میگردد. اگرچه M551 «شاریدان» را میتوان به زمین از طیاره C-130 به کمک پاراشوت یا از طیاره С-5 پیاده کرد و در امریکا این تانک ها از تسلیحات در سال های 1990 خارج ساخته شده اند.

آنچه که پروژه های آینده «انتونوف» مربوط میگردد، به احتمال زیاد، آنها حالا مصروف ساختن طیارات سنگین و فوق العاده سنگین ترانسپورتی می باشند. چون روسیه در حال حاضر طیارات «ان-124» را عصری می سازد، پس گمان نمیرود که در آینده نزدیک تعویض کننده آن بوجود آید. روسیه کشور است که امکانات جدی بالقوه انتقالات هوایی و نیروهای آیروموبیل دارا می باشد که در ترکیب آنها دسته های سبک عکس العمل سریع، مانند نیروهای پیاده بحری امریکا و نیروهای دیسانت هوایی شامل می باشند.

© Photo / Wikimediaتحرکات نیروهای مسلح روسیه در سراسر جهان
تحرکات نیروهای مسلح روسیه در سراسر جهان - اسپوتنیک افغانستان
تحرکات نیروهای مسلح روسیه در سراسر جهان

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала