چه کسی دست راست رهبر کوریای شمالی است

© REUTERS / KCNAچه کسی دست راست رهبر کوریای شمالی است
چه کسی دست راست رهبر کوریای شمالی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردی با چهره جدی که اغلب در نشست های مهم و تاثیرگذار سلسله کیم شرکت می کند، کیست؟

به گزارش اسپوتنیک، جنرال کیم یونگ چول که نام فامیل او هیچ ارتباطی با کیم جونگ اون ندارد، معاون رئیس کمیته مرکزی حزب کارگر کوریای شمالی است؛ اما به واسطه سابقه ریاست بخش شناسایی آژانس اطلاعاتی، در حال حاضر یکی از استراتژیست های کارکشته در کوریای شمالی محسوب می شود. او بدون شک از نقش مهمی در نشست آتی بین کوریای شمالی و آمریکا برخوردار خواهد بود.
چئونگ سئونگ چانگ، ازموسسه مطالعاتی "سیخونگ" کوریای جنوبی به تلگراف گفت: از آنجا که غیر هسته ای کردن شبه جزیره کوریا یکی از محورهای مهم گفتگو بین سران دو کره بوده است، کیم جونگ اون ترجیح می دهد کیم یونگ چول را در نشست ها کنار خود داشته باشد. او به واسطه سابقه ای که در امور نظامی و هسته ای نیز دارد یک عامل مهم، دانا و متقاعدکننده در دیدار ها و نشست ها محسوب می شود.
جنرال کیم یونگ چول در سال 1946 متولد شد و بخش عمده ای از زندگی خود را به خدمت در ارتش کوریای شمالی سپری کرده است. او در اوایل دهه 1990 میلادی در مذاکرات سطح بالای بین کیم دائه جونگ، رئیس جمهور اسبق کوریای جنوبی، و کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کوریای شمالی ، حضور داشت. در سال 2006 او نیز به عنوان یکی از مهره های اصلی در مذاکرات وزرای دفاع دو کوریا شرکت کرد.
با این حال، این جنرال زبده یکی از شخصیت های بحث برانگیز در کوریای جنوبی است. مقامات کوریای جنوبی مدعی هستند او عامل اصلی سرنگونی کشتی «چئونان» در سال 2010 است که در پی آن 46 ملوان کوریایی جان خود را از دست دادند.
کیم یونگ چول سرپرستی هیئت بلندپایه کوریای شمالی برای شرکت در مراسم اختتامیه بازی های المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ، کره جنوبی را نیز برعهده داشت.
چول تاکنون در همه ماموریت هایی که به او محول شده، موفق عمل کرده است. بسیاری از افرادی که با او بر سر میز مذاکره نشسته اند، اعلام کرده اند او فردی فروتن و در عین حال در مذاکرات زبردست است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала