میرویس یاسینی از تقلب‌کاری در آغاز روند انتخابات در ننگرهار پرده برداشت

© Photo / NRC میرویس یاسینی از تقلب‌کاری در آغاز روند انتخابات در ننگرهار پرده برداشت
میرویس یاسینی از تقلب‌کاری در آغاز روند انتخابات در ننگرهار پرده برداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میرویس یاسینی، نماینده مردم ولایت ننگرهار در مجلس نمایندگان کشور امروز طی یک نشست خبری در کابل، ادعا نمود که شماری از نامزدان انتخابات در همکاری با کارمندان دولتی، بر شناس‌نامه‌های جعلی برچسب می‌زنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، میرویس یاسینی، نمایندۀ مردم ولایت ننگرهار در مجلس، ادعا دارد که در برخی از مرکزهای ثبت نام‌های رأی دهنده‌گان در این ولایت، بر شناس‌نامه‌های جعلی برچسب زده می‌شود.

آقای یاسینی، روز دوشنبه، در یک نشست خبری در کابل شناس‌نامه‌های جعلی یی را همه‌گانی ساخت که در ولسوالی کامه ولایت ننگرهار بر این شناس‌نامه‌ها برچسب زده شده است: "دو نامزد می روند و می بینند که کارمندان بر تذکره های جعلی برچسب می زنند. بربنیاد گفته های آنان، روز گذشته، ۶۰ تذکره جعلی برچسب زده شده اند، ۲۵۰ تذکره دیگر دو روز پیش برچسب زده شده اند."

آقای یاسینی، هشدار می‌دهد که اگر این روند به همین گونه ادامه یابد، انتخابات‌های پیشرو پر از تقلب خواهند بود: «"باید تمامی کسان بازداشت شوند و از آن ها تحقیق شود."

در همین حال، ادارۀ ثبت احوال نفوس، می‌گوید که این موضوع به گونۀ جدی پیگیری خواهد شد.

روح الله احمدزی، سخنگوی ادارهٔ ثبت و احوال نفوس بیان داشت: "اگر نتیجۀ بررسی های ما این باشد که این موضوع حقیقت داشته باشد، ما با کارمندان برخورد قانونی می کنیم."

این در حالی است پیش از این نیز نگرانی‌هایی در پیوند به چگونگی نصب برچسب بر شناس‌نامه‌ها از سوی شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان و نهادهای ناظر بر روند انتخابات، ابراز شده اند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روند ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی این کشور را امروز، پنجم جوزا، آغاز کرد.

قرار است انتخابات پیش‌رو به تاریخ ۲۸ میزان برگزار شود.

گلاجان عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در نشست خبری در کابل گفت روند ثبت نام نامزدان تا ۲۲ جوزا ادامه خواهد داشت.

او تاکید کرد که کمیسیون مستقل انتخابات تمام آمادگی‌های لازم برای انجام این روند را دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала