هشدار قوم سادات به بانوی اول کشور/ رولا غنی باید از ما معذرت بخواهد

© Photo / کسراهشدار قوم سادات به بانوی اول کشور/ رولا غنی باید از معذرت خواهی کند
هشدار قوم سادات به بانوی اول کشور/ رولا غنی باید  از معذرت خواهی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از کارشناسان و فعالان قوم سادات افغانستان در واکنش به گفته های اخیر بانوی نخست کشور می گویند که این اظهارات هیچ استدلال علمی و حقوقی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، "رولا غنی" بانوی نخست کشور در اظهارات اخیر خود٬ سادات را یک طبقه خوانده و گفته است که هرکس می گوید سادات یک قوم است؛ دروغ میگوید؛ سادات یک طبقه است نه قوم و هر قوم سادات دارد.
این اظهارات با خشم شماری از فعالان قوم سادات مواجه شد؛ «سید جواد حسینی» استاد دانشگاه و یکی از عدالتخواهان قوم سادات در گفتگو با رسانه ها تأکید کرد که اظهارات رولا غنی کاملأ غیر منطقی و بی مورد است که بر اساس استدلال علمی و حقوقی نمی باشد.
حسینی افزود: اظهارات اخیر رولا غنی توهین و تهدید آشکار به یک قوم بزرگ افغانستان (سادات) می باشد و سادات افغانستان از حکومت و شخص رولا غنی می خواهد که معذرت خواهی کند.
وی تأکید کرد که اگر رولا غنی از سادات افغانستان معذرت نخواهد٬ ما حرکت های جدی را در مخالفت با این اظهارات در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.
استاد دانشگاه با اشاره به جایگاه بانوی نخست در قانون اساسی٬ گفت: قانون در کشوری می تواند تعریف شود که در آن قانون وجود داشته باشد و رعایت شود٬ اما در حکومت وحدت ملی قانونی وجود ندارد.
سید جواد حسینی در پایان سخنانش اظهار داشت: رولا غنی مجهول الهویه است و فعالیت های وی در چند سال اخیر در کشور انجام داده٬ نشان می دهد که جایگاه حقوقی ندارد.
در همین حال شماری از کارشناسان می گویند که جایگاه بنام بانوی اول در قانون اساسی افغانستان ذکر نشده و رولا غنی خود جایگاه قانونی ندارد.
سیدناصر موسوی، آگاه امور سیاسی به خبرگزاری صنا گفت که قانونی که بانوی اول و صلاحیت های وی را بیان کرده باشد٬ وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала