مریخ/ بهترین مکان برای زندگی موجودات فضایی

© Photo / UFOvni2012مریخ/ بهترین مکان برای زندگی موجودات فضایی
مریخ/ بهترین مکان برای زندگی موجودات فضایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان فیزیک نجومی در تحقیقات تازه شان مریخ را به عنوان مناسب ترین محل برای زندگی موجودات فرازمینی مشخص نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Journal of Geophysical Research: Planets یک گروه بین المللی دانشمندان به رهبری آستروفیزیک، شان مک موهونون از دانشگاه ادینبورگ پیشنهاد کرده اند که سنگهای غنی از آهن در مریخ در نزدیکی دریاچه های خشک شده باستانی، مناسب ترین مکان برای جستجوی آثار میکروارگانیسم هایی است که میلیاردها سال پیش زندگی می کردند. نتیجه این تحقیق در مجله علمی Science Alert منتشر شده است.
در حال حاضر، از قابل سکونت بودن مریخ در گذشته هیچ گونه شواهد موجود نیست، اما زندگی در این سیاره زمانی وجود داشت. مشاهدات از مدار مریخ نشان می دهد که در سطح این سیاره، دره های رودخانه خشک، کانال های خالی، رسوبات دریاچه های معمولی وجود دارد.
آب مایع در مریخ 3500 — 4000 میلیون سال پیش وجود داشت. آن زمان، مریخ دارای فضای متراکم بود که، جلوگیری از نفوذ تابش خورشیدی می کرد
کارشناسان ادبیات علمی موجود را تجزیه و تحلیل کرده و مکان هایی را شناسایی کرده اند که برای جستجوی آثار زندگی موجودات زنده بر روی مریخ، اگر زمانی وجود داشته بود، ، مناسب است.
این آثار عبارت بودند از رسوبات غنی چونه و سیلیس که به یک محیط تخمیر اکسیداسیون مربوط می شوند، و برای باکتری های گرام مثبت مناسب می باشند.
این مواد همچنین برای فسیل سازی " پروسه تبدیل موجودات مرده به فسیل" مناسب هستند. مکان مناسب دیگری ممکن است چشمه های سابق داغ باشد، اما وجود آنها در مریخ باید تایید شود.
در سال 2020، ناسا برنامه «مریخ 2020 » را در قالب برنامه درازمدت Mars Exploration Program اجرا خواهد کرد. مریخنورد جدید برای تحقیقات آستروبیولوژیکی مواد باستانی و جستجوی اثرات زندگی در سیاره مریخ در نظر گرفته شده است. مریخنورد جدید مجهز به دستگاه های بی سرنشین برای شناسایی خواهد بود. اما موفقیت این مأمورت فضایی به انتخاب جای فرود بستگی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала