کشف راز راکت امریکایی "تاماهاک" توسط نظامیان روسی

© Flickr / Justin Owensکشف راز راکت امریکایی "تاماهاک" توسط نظامیان روسی
کشف راز راکت امریکایی  تاماهاک توسط نظامیان روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قطعات راکت‌های کروز امریکایی "تاماهاک" که از سوریه به روسیه منتقل شده اند، مورد تحقیق و بررسی دقیق در روسیه قرار گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر میخییف، معاون رئیس کنسرن "تکنالوژی رادیوالکترونیکی" گفته است که پس از بررسی و تحقیق روی قطعات راکت‌های کروز تاماهاک امریکایی، از اطلاعات بدست آمده برای ساختن سیستم‌های جدید روسی مبارزه رادیوالکترونیکی، استفاده صورت خواهد گرفت.

وی گفت: "تکنالوژی جدید باید تمام باندهای فرکانس رادیوالکترونیک و نوری را که ما در تجهیزات همتایان ما می‌بینیم، پوشش دهد".

به گفته وی، برای ساختن چنین سیستم‌ها به دو الی سه سال زمان نیاز است. وی افزود: "برای ما کارشناسان در قدم نخست بسیار جالب و مهم است تا استفاده از تسلیحات واقعی مختلف در سوریه، به شمول تاماهاک را نظارت کنیم. در دست داشتن این راکت به ما اجازه می‌دهد تا بدانیم که این راکت‌ها دارای کدام کانال‌های ارتباطی، انتقال اطلاعات و رهبری، ناوبری و موقعیتی می‌باشند".

وی خاطر نشان ساخت که فرصت ارزیابی سطح ایمنی این کانال‌ها بدست آمده است. میخییف گفت: "دانستن این پارامترها به ما کمک می‌کند تا بطور موثرتر این راکت‌های کروز را در تمام مراحل استفاده از آنها، دفع کنیم".

به گفته این مشاور نظامی، در حال حاضر برای کارشناسان روسی مهم است تا عملکرد طیاره‌های بدون سرنشین تولید غرب و همچنان جنگنده‌های امریکایی اف — 22 و اف — 35 امریکایی را نظارت کنند.

امریکا، بریتانیا و فرانسه شب 14 اپریل سال جاری بر اماکن دولتی سوریه حملات راکتی انجام دادند، که به گفته مقامات این کشورها، دلیل آن استفاده از سلاح کیمیاوی توسط نیروهای حکومتی سوریه بوده است.

امریکا اعلام نمود که اکثریت این راکت‌های به اهداف رسیده، اما روسیه نظر برعکس دارد.

پس از مدتی معلوم شد که جناح سوری دو راکت کروز منفجرناشده را به روسیه داده است. قطعات "تاماهاک" در نشست خاص وزارت دفاع ملی روسیه، به نمایش گذاشته شد. نظامیان روسی اعلام نمودند که پس از انجام تحقیقات، نتایج آنرا جهت بهبود تسلیحات روسی استفاده خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала