تخلیه بزرگترین کمپ‌ پناهجویان در پاریس آغاز شد

© AP Photo / Francois Moriتخلیه بزرگترین کمپ‌ پناهجویان در پاریس آغاز شد
تخلیه  بزرگترین کمپ‌ پناهجویان در پاریس آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس فرانسه انتقال صدها مهاجر را که در کمپ های خودساخته در پاریس زندگی می کنند، آغاز کرد. حکومت فرانسه قبلاَ اعلام کرده بود که این کمپ ها را بر می چیند.

به گزارش اسپوتنیک، ده ها مهاجر از کمپ "میله نار" در حاشیه کانال شمال شرقی پاریس منتظر هستند تا نیروی پولیس آنها را به مراکز رهایشی موقتی منتقل کنند. همزمان با این ماموریت، پولیس ضد شورش به حالت آماده باش درآمده است.
پیش از این رسانه ها گزارش هایی را از درگیری های خشونتبار بین پناهجویان افغان و افریقایی منتشر کرده اند. دو ماه پیش، یک جوان افغان در اثر جراحت چاقو در شهر کاله فرانسه جان باخت.
پولیس فرانسه پیش از این تدابیری را برای برچیدن کمپ های مهاجران روی دست گرفته است؛ اما با آن هم کمپ های جدیدی توسط پناهجویان ایجاد شدند.
عملیات تخلیه اردوگاه پناهجویان در شمال شرقی پاریس سی و پنجمین عملیات مشابه پلیس فرانسه طی سه سال اخیر است. 

ژرار کلومب، وزیر داخله فرانسه اعلام کرده است که پناهجویان پس از تخلیه کمپ آنها و تا زمان تعیین تکلیف اداری به حدود 20 محل مختلف در پایتخت فرانسه و حومه آن منتقل خواهند شد.
اکثر پناهجویان ساکن  کمپ«پورت دو لا ویلت» اهل سودان، سومالی و اریتره هستند.
علاوه بر کمپ«پورت دو لا ویلت» دو اردوگاه دیگر پناهجویان نیز در پاریس شکل گرفته است. حدود 800 پناهجو در منطقه «کانال سن مارتن» ساکن شده اند که اکثر آنها افغان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала