فرمانده جدید / رویکرد نو ترامپ در افغانستان

© Photo / Official White House Photo by Shealah Craigheadفرمانده جدید / رویکرد نو ترامپ در افغانستان
فرمانده جدید / رویکرد نو ترامپ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، فرد مورد اعتمادش را به عنوان نامزد برای پست فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان پیشنهاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا ، جنرال سکات میلر را به عنوان نامزد در پست فرمانده نیروهای مسلح ایالات متحده در افغانستان پیشنهاد کرد.
جنرال سکات میلر که قرار است برای فرماندهی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان نامزد شود، جانشین جان نیکلسون می‌شود که از مارچ 2016 به این سو رهبری نیروهای بین‌المللی در افغانستان را به عهده دارد.
مقرری میلر به این سمت باید به تایید مجلس سنای ایالات متحده امریکا برسد. او فعلاَ فرماندهی بخش عملیات‌های مشترک مخفی اردوی ایالات متحده امریکا را به عهده دارد که برخی از حساس‌ترین عملیات‌های اردو را در اطراف جهان انجام می‌دهد.
انتخاب میلر نشان می‌دهد که اداره ترامپ احتمالا رویکرد متعارف خود را بازنگری می‌کند. در پس‌زمینه کاری میلر، دهه‌ها تجربه در فرماندهی تیم کوماندوهای مخفی، کار با همکاران خارجی و همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی برای هدف قرار دادن گروه‌های هراس‌افگن وجود دارد ـ که غالبا منجر به حملات هواپیماهای بدون سرنشین و یورش‌های شبانه می‌گردد.
سکات میلر ۵۷ ساله قبلاَ در سال‌های 2013 — 2014 به عنوان رئیس واحد عملیات‌های ویژه در افغانستان کار کرده و ماموریت‌های جنگی در عراق و سومالیا نیز داشته است.
میلر که با مقرری به این سمت به یک جنرال چهار ستاره ترفیع می‌کند، زمانی این وظیفه را به عهده خواهد گرفت که نیروهای امنیتی افغانستان در تقلای جلوگیری از پیشروی گروه طالبان و داعش اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала