نیکی هیلی شورای امنیت سازمان ملل را به رفتار دوگانه با اسرائیل متهم کرد

© AP Photo / Richard Drewنیکی هیلی شورای امنیت سازمان ملل را به رفتار دوگانه با اسرائیل متهم کرد
نیکی هیلی شورای امنیت سازمان ملل را به رفتار دوگانه با اسرائیل متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت ملل متحد عصر چهارشنبه به درخواست امریکا برای بررسی حملات راکتی از سوی غزه به اسرائیل تشکیل جلسه داد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکی هیلی، نماینده دائمی امریکا در سازمان ملل متحد از اینکه شورای امنیت این سازمان از قطعنامه محکوم کردن حملات راکتی حماس به اسرائیل حمایت نکرد، خشمگین شد.

هیلی: «ایالات متحده امریکا این جلسه را برای صحبت در مورد فعالیت های خطرناک و تخریب کننده سازمان تروریستی حماس در نوار غزه دایر نموده است. تصور میشد که اقدامات سازمان تروریستی حماس از سوی سایر اعضای شورای امنیت نیز محکوم گردد. اما این قطعنامه در کمال تعجب در اینجا متوقف شد. بخاطریکه این حملات به اسرائیل انجام شده، از استاندارد دیگر استفاده شد.»

به باور وی هدف اصلی حماس نابودی اسرائیل است.

هیلی افزود: «۲۹ می، حماس حداقل ۷۰ راکت به اسرائیل شلیک کرد. خوشبختانه کسی کشته نشد اما یکی از این راکت ها به یک کودکستان پرتاب شد و این نمایانگر آن است که هدف وحشتناک این گروه چی بوده است.حماس به طور علنی مسئولیت حمله را به عهده میگیرد و تنها ناراحتی آنها این است که کسی در این حملات کشته نشده است. این حملات ثابت میسازد که اصلی حماس نابودی اسرائیل است. تمامی اقدامات حماس در راستای یک استراتژی است و آن آسیب حداکثری به اسرائیل است.

قابل یادآوری است، دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور امریکا، در سخنرانی ۶ دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم آمادگی بگیرد.  

این تصمیم ترامپ با مخالفت شماری از کشور های خارجی مواجه گردیده و موجب شورش در میان فلسطینی ها و تظاهرات در چندین کشور عربی شد.  از زمان آغاز اعتراضات، ۷۹ فلسطینی کشته و بیش از ۲،۲ هزار نفر زخمیلا شدند. امریکا حماس را مسئول مرگ غیر نظامیان میداند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала