لاوروف: روسیه در مذاکرات میان امریکا و کوریای شمالی دخالت نمی کند

© Sputnik / Ekaterina Lyzlova /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه در مذاکرات میان امریکا و کوریای شمالی دخالت نمی کند
لاوروف: روسیه در مذاکرات میان امریکا و کوریای شمالی دخالت نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش در مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ به هیچ وجه دخالت نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف پس از دیدار با همتای کوریای شمالی خود گفت: به اعتقاد من کوریای شمالی تاریخ سال های اخیر را می داند و موضع خود را با توجه به تمامی عوامل موجود اتخاذ خواهد کرد.

اظهارات لاوروف در مورد حمله به هیئت سازمان ملل در دوما - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات لاوروف در مورد حمله به هیئت سازمان ملل در دوما

لاوروف افزود: من فکر نمی کنم درست باشد که کاری به ایده های بنیادین کوریای شمالی در گفتگوهای خود با امریکا داشته باشیم. در حال حاضر رایزنی های مقدماتی درزمینه گفتگوهای میان دو طرف در جریان است و به اعتقاد من ما این حق را نداریم که در این روند دخالت کنیم.
وزیر خارجه روسیه در عین حال گفت: اما اگر بررسی توافقات از سوی جامعه بین المللی لازم باشد، شورای امنیت باید از برخی افکار حمایت کند و طبیعتاً ما در آن صورت آماده حمایت از توافقنامه های بنیادین خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه رهبری کوریای شمالی باید تعیین کند چه اقدامات بین المللی برای آنها کافی خواهد بود، افزود: حل و فصل اوضاع در شبه جزیره کوریا وقت گیر است و مستلزم موافقت بر سر همه بخش های توافقات صورت گرفته است. حل پرونده هسته‌ای کوریای شمالی قبل از لغو تحریم های تحمیلی علیه این کشور جامع نخواهد بود. عملیات رفع تحریم های این کشور مساله مورد مناقشه در گفتگوهای آینده است باید تدریجی باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала