لاوروف: روند مصنوعی مذاکرات با کوریای شمالی به درد نمی‌خورد

© Sputnik / Thomas Tkhaytsukلاوروف: روند مصنوعی مذاکرات با کوریای شمالی به درد نمی‌خورد
لاوروف: روند مصنوعی مذاکرات با کوریای شمالی به درد نمی‌خورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در پیونگ یانگ نسبت به تعیین ضرب الاجل "امروز بلی و فردا خیر"، برای مذاکره امریکا با کوریای شمالی و روند تصنعی مذاکرات هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که امروز پنجشنبه به پیونگ یانگ سفر کرده، در دیدار با همتای کوریایی خود تاکید کرد که لازم است تا از درخواست امروز بلی و فردا خیر برای انجام مذاکرات با کوریای شمالی و روند مصنوعی در این خصوص اجتناب ورزید.

لاوروف: روسیه در مذاکرات میان امریکا و کوریای شمالی دخالت نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: روسیه در مذاکرات میان امریکا و کوریای شمالی دخالت نمی کند

وزیرخارجه روسیه با تاکید بر این مطلب، گفت: "ما با طرف کوریایی درک مشترکی در مورد برخورد محتاطانه با روند برقراری تماس‌ها بین پیونگ یانگ و واشنگتن داریم".
وی تاکید کرد لازم است تا زمان کافی و توافق در خصوص کلیه جزئیات مذاکرات صورت بگیرد تا نه تنها اوضاع پیرامون شبه جزیره کوریا آرام گردد، بلکه صلح پایدار در سراسر منطقه شمال شرق آسیا برقرار شود. پایدار در سراسر منطقه شمال شرق آسیا برقرار شود.
لاوروف همچنین گفت روسیه و کوریای شمالی امکانات لازم برای توسعه روابط تجاری اقتصادی دوجانبه، در چهارچوب تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل را دارند.
لازم به یادآوری است، این سفر قبل از دیدار برنامه ریزی شده بین رهبران کوریای شمالی و امریکا صورت گرفته است. این دومین دیدار دوجانبه روسای دستگاه دیپلماسی دو کشور طی دو ماه گذشته است. وزیر خارجه کوریای شمالی در ماه اپریل به مسکو سفر کرده بود.
نشست رهبران امریکا و کوریای شمالی احتمالا در تاریخ 12 جون در سنگاپور برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала