پروتئین بیش از حد برای مردان خطرناک است

© Depositphotos.com / Cookelmaپروتئین بیش از حد برای مردان خطرناک است
پروتئین بیش از حد برای مردان خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محقیقن فنلندی هشدار داده اند که پروتئین بیش از حد برای مردان خطرناک است.

اسپوتنیک به نقل از مجله Circulation: Heart Failure، در این تخقیقات تقریباٌ 2500 مرد بین سنن 42-60 شرکت ورزیدند.در جریان چند روز اولین آنها یادداشت کردند که چه نوع غذا را صرف نموده اند.

کودک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
غذا های که اطفال را از بیخوابی نجات میدهند

بعد ها محققین آنها را به 4 گروپ با درنظر داشت تغذیه پروتین از 78 تا 109 گران فی روز تقسیم نمودند و در جریان 22 سال از آنها نظارت نمودند. معلوم شد که در این مدت 330 تن آنها متبلا به مرض قلبی شده اند. تحلیل گردید که 33% مرد های که نسبت دیگران زیادتر پروتئین خوردن بودند جان شانرا به خطر مواجه نمده اند. بر علاوه کسانی که بخصوص گوشت و لبنیات زیاد را خورده بوند، پروتین نسبت به کسانی که کم تغذیه نموده بودند، بیشتر پرابلم قلبی داشتند.

قابل یادآوری است، دانشمندان تاکید میکنند که کاهش پروتئین در رژیم غذایی باعث جلوگیری از امراض قلبی می شود، تا کنون شواهدی در دست نیست.پروتئین از جمله مولوکول های اساسی بدن است که نقش مهمی در ساختار آن ایفا می کند. بسیاری از ورزشکاران برای عضله سازی از رژیم حاوی پروتئین استفاده میکنند. پروتئین بیش از اندازه می تواند مثل یک سد بازدارنده در مقابل رشد عضلات عمل کند سد بازدارنده در مقابل رشد عضلات عمل کند این چطور ممکن است تا به حال هر وقت صحبت از رشد عضلات به میان می آمد مصرف پروتئین توصیه می شد ولی مصرف پروتئین به میزان زیاد لزوماً به معنای رشد نمی باشد سلول ها انرژی را هدر نمی دهند میزان بیش از اندازه از یک نوع آمینواسید خاص می تواند در روند سنتز آنابولیک بدن اختلال ایجاد نماید.

در ایتالیا به گرسنگان اجازه دزدین غزا داده شد - اسپوتنیک افغانستان
در ایتالیا به گرسنگان اجازه دزدین غذا داده شد
پروتئین ها انواع بسیار مختلفی دارند که هرکدام در بخش خاصی از بدن به مصرف می رسند. مصرف پروتئین برای بدن بسیار مفید است، اما همانطور که مصرف پروتئین مفید است مصرف بیش از حد آن هم سبب ابتلا به برخی بیماری ها می شود.
افرادی که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین و کم یا بدون کربو هیدرات را دنبال می کنند، اگرچه ممکن است کاهش وزن را در کوتاه مدت تجربه کنند، اما احتمال مواجهه با نفس بد بو به لطف وضعیتی که به نام کتوز شناخته می شود، آنها را تهدید می کند.
پروتئین یکی از مواد مغذی کلیدی و مفید برای بدن انسان است. بدن از پروتئین برای ترمیم و ساخت بافت ها (به عنوان مثال، عضلات، مو و ناخن ها)، برای ساخت و پشتیبانی از پوست، غضروف، استخوان ها، عضلات، و خون، و برای تولید مواد شیمیایی بدن (به عنوان مثال، هورمون ها و آنزیم ها) استفاده می کند. با این وجود، مصرف زیاد پروتئین نیز می تواند مضر باشد. اما این پرسش وجود دارد که چه میزان پروتئین بیش از اندازه محسوب می شود؟به نقل از "اکتیو بیت"، اگرچه رژیم های غذایی سرشار از پروتئین برای فرو نشاندن اشتها، ساخت عضلات، و حفظ سوخت و ساز سالم ضروری هستند، اما مصرف بیش از اندازه می تواند مسائل سلامت منفی را موجب شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала